جهانگزارش ها

امریکا شرکت اطلاعاتی چین را تحریم کرد

آمریکا از تحریم یکی شرکت اطلاعاتی چینی که مرتبط با اداره اطلاعات وزارت امنیت این کشور، دلیل حملات سایبری بر زیر ساخت های ایالات متحده آمریکا خبر داده است

خبرگزاری توانا: امروز دوشنبه ۷ حمل وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرده که یک شرکت هکری چینی که با اداره اطلاعات وزارت امنیت چین موسوم به (علوم و فناوری ووهان شیائورویشی) به دلیل انجام حملات سایبری بر زیرساخت‌های مهم ایالات متحده از سوی این کشور تحریم تحریم شده است.

در بیانیه‌ای وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که هفت کارمند ارشد این شرکت جاسوسی نزدیک با دولت چین، مهتم به حمله سایبری علیه برخی مقام‌های امریکایی و مخالفان حزب کمونیست در بیجینگ هستند.

همچنان گفته شده که این گروه هکری چین می‌تواند، به شبکه‌های کامپیوتری حساس دست‌رسی پیدا کند.

در این بیانیه آمده است که کارمندان این شرکت چندین بار حملات سایبری را انجام داده‌اند.

براساس گزارش خبرگزای واشنگتن‌پوست، کارمدان ارشد این شرکت، از جمله ژائو گوانگ‌زونگ و نی گاوبین که متهم به حمله علیه شرکت‌های مهم ایالات متحده هستند، تحریم شده‌اند.

بربنیاد اطلاعات، همه افراد تحریم‌شده در چین زنده‌گی می‌کنند.

این گروه هکری متهم به حمله سایبری بر مقام‌های بلندپایه دولت امریکا، از جمله کارکنان کاخ سفید، وزارت عدلیه، خزانه‌داری، تجارت و وزارت امور خارجه، اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کانگرس و موسسه مطالعات دریایی چین کالج است.

در همین حال، وزارت عدلیه امریکا این اقدام را بخشی از مبارزه «فراملی» دولت این کشور برای جلوگیری از حمله سایبری عنوان کرده است.

مریک گارلند، دادستان کل امریکا در این مورد گفته است: «وزارت عدلیه تلاش‌های دولت چین را برای ارعاب امریکایی‌هایی که به مردم خدمت می‌کنند و خاموش کردن مخالفانی که از حمایت امریکا برخوردار هستند، تحمل نخواهد کرد.»

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنکتن این اقدام امریکا را مورد انتقاد قرار داده است.

پنگیو خاطرنشان کرده است: «بدون شواهد معتبر، ایالات متحده به یک نتیجه غیرموجه و اتهامات بی‌اساس علیه چین ایراد کرد.»

امریکا حملات سایبری شرکت‌های نزدیک با دولت چین را به‌عنوان یکی از جدی‌ترین تهدید علیه امنیت ملی خود می‌داند.

این در حالی است که دولت بایدن در این اواخر تلاش‌های خود را به‌گونه‌ کسترده به‌روی مبارزه با گروه‌های هکری متمرکز کرده است.

این اقدام به‌منظور جلوگیری از دست‌‌درازی برخی از کشورها، از جمله چین ورسیه در انتخابات آینده امریکا و کاهش باج‌گیری از سوی گروه‌های هکری انجام شده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button