افغانستانگزارش ها

توزیع ۶۶ خانه معیاری برای باشندگان متضرر از زلزله در ولایت هرات

در ادامه‌ی روند توزیع خانه برای آسیب دید‌گان زلزله در ولایت هرات، این‌بار نیز به تعداد ۶۶ خانه به باشندگان ولسوالی‌های گلران و انجیل تحویل داده شد.

این خانه‌ها با کمک مالی صنعت‌گران کشور در ولسوالی‌های گلران و انجیل اعمار گردیده که، با حضور داشت مولانا نوراحمد اسلام جار والی ولایت هرات، رؤسای اطلاعات و فرهنگ، صنعت و تجارت، اقتصاد و شماری از تاجران دیروز جمعه ۱۷ حمل ۱۴۰۳ هجری/ شمسی، بدست متضررین زلزله تحویل داده شد.

مولانا نور احمد اسلام جار والی ولایت هرات، ضمن ابراز قدردانی از صنعت‌گران و تاجران آنان را مجاهدین اقتصادی کشور یاد کرده گفت:« اداره‌ی محلی این ولایت در راه ایجاد سهولت برای صنعت‌کاران از هیچ نوع تلاش دریغ نخواهد کرد.»

وی همچنان از تمام خیرین و تجار خواست تا برای فقرا و نیازمندان خانه بسازند و در این صدقه جاریه پیش‌قدمی نمایند.

در همین حال احمدالله متقی رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات گفت:« تا کنون بیش از ۴هزار خانه در مناطق مختلف زلزله‌زده اعمار گردیده و در آینده نزدیک به ۲هزار خانه‌ی دیگر نیز اعمار خواهد شد.»

از سویی هم حمیدالله خادم رئیس اتاق صنایع و معادن هرات نیز گفته است که، این خانه‌ها با هزینه‌ی ۳۰میلیون افغانی ساخته شده است.

همچنان باشندگان ولسوالی‌های گلران و انجیل که پس از چندین ماه بی‌سرپناهی کلید خانه را دریافت نمودند با ابراز خوشحالی می‌گویند که، بسیار خوشحال هستند که عید را در خانه‌های نو تجلیل می‌کنند.

این درحالیست چندی قبل نیز به تعداد ۸۰ خانه که به صورت معیاری اعمار گردیده بود به باشندگان مناطقی که متضرر از زلزله شده بودند توزیع گردید.

 

#فاطمه لشکری

#خبرگزاری توانا

80 میلیون مساعدت بنیاد های خیریه به زلزله زدگان هرات

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button