افغانستانجهانگزارش ها

دانشگاه گجرات هند ۷ دانشجوی افغانستان را از خوابگاه این دانشگاه بیرون کرد

رسانه‌های هندی گزارش داده است که پس از حمله سه هفته قبل به دانشجویان در حین ادای نماز تراویح در دانشگاه گجرات، این دانشگاه دستور اخراج ۷ دانشجوی افغانستان را از خوابگاه داده است.

خبرگزاری توانا: تایمز آف اندیا، رسانه‌ای هندی گزارش داده است که در پی حمله حدود سه هفته پیش به دانشجویان در حین ادای نماز تراویح در دانشگاه گجرات، این دانشگاه به هفت دانشجوی افغانستان دستور داده که خوابگاه را ترک کنند.

در گزارش این رسانه آمده است که، تاکنون پنج دانشجوی افغانستان به این دستور عمل کرده‌اند.

دانشگاه گجرات این تصمیم پس از آن گرفته است که ماه گذشته، افراد مسلح ناشناس به دانشجویان خارجی که مشغول ادای نماز در خوابگاه دانشگاه گجرات بودند حمله کردند.

بر اساس گزارش این رسانه، این هفت دانشجو افغانستان شامل نمازگزاران است که مورد حمله قرار گرفته بودند؛ چهار نفر آنها دروس‌ دانشگاهی خود را تمام کرده‌اند و سه تن دیگر در انتظار تمام شدن مراحل اداری و اخذ مدارک خود اند.

مسوولان دانشگاه گجرات گفته‌اند که براساس قوانین این دانشگاه، دانشجویانی که دوره تحصیلی‌شان پایان یافته، حق ندارند در خوابگاه زندگی کنند.

گفتنی است حدود ۱۸۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در دانشگاه گجرات درس می‌خوانند. این دانشگاه در پی حمله به دانشجویانش در حین نماز، قوانین سختگیرانه‌تری درباره اجرای مناسک دینی در فضاهای باز وضع کرده است.

 

محمد عیسی بیان

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button