افغانستاناقتصاد و توسعهجهانگزارش ها

۲۱ می آغاز پروازهای Turkish Airlines به افغانستان

آناتولی ترکیه که، خبرگزاری رسمی دولت ترکیه است از آغاز پروازهای شرکت هوایی ترکیه به کابل خبر می دهد. به گزارش این خبرگزاری آمده است که شرکت هوایی Turkish Airlines گفته است که، قرار است این شرکت هفته چهار پرواز به روزهای یکشبنه، سه شنبه، چهارشنبه و جمعه بین کابل و استانبول انجام دهد.
حکومت ا.ا.ا. از آغاز فعالیت دوبارۀ این شرکت در افغانستان استقبال کرده و گفته است که تسهیلات لازم را برای شرکت‌هایی هوایی فراهم کرده است.
امام‌الدین احمدی، سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی در مورد تجهیزات میدان هوایی کابل می گوید که میدان‌های هوایی بین‌المللی و محلی مجهز اند و مطابق معیارهای جهانی در آنها خدمات ارایه می‌شود.
لازم به ذکر است که، بعد از سقوط دولت جمهوریت در افغانستان شرکت هوایی ترکیه همانند دیگر شرکت های هوایی بین المللی فعالیت هایش را درافغانستان متوقف کرد و بر اساس گزارش‌ها، آخرین پرواز شرکت هوایی ترکیه به تاریخ ۱۴ اگست ۲۰۲۱ به افغانستان انجام شده بود.
اما در جریان دو سال گذشته علاوه بر ایران، برخی شرکت‌های هوایی خارجی از جمله شرکت هوایی پاکستان (PIA)، شرکت هوایی ایر عربیۀ امارات و فلای دوبی، فعالیت‌های شان را در افغانستان از سر گرفتند.
در حال حاضر شرکت‌های کام ایر و آریانا افغان ایرلاین از کابل به دوبی، مسکو، اسلام‌آباد و استانبول پرواز دارند.
این شرکت علاوه بر کابل در میدان‌های هوایی هرات، قندهار و بلخ نیز خدمات مشابهی را ارایه می‌کند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button