افغانستانگزارش ها

بزرگ‌داشت از روز جهانی کارگر در هرات

از روز جهانی کارگر توسط مسوولین ادارت دولتی و خصوصی طی یک کنفرانس علمی بزرگداشت به عمل آمد.

خبرگزاری توانا: کنفرانس علمی به مناسبت روز جهانی کارگر، تحت عنوان کارگران و توسعه اقتصادی، چالش‌ها و فرصت‌ها از سوی ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات و پوهنتون جامی امروز پنجشنبه ۱۳حمل ۱۴۰۳ برگزار شد.

الحاج حافظ میرزا محمد “ابو منصور” رئیس کار و امور اجتماعی ولایت هرات، روز جهانی کارگر را به تمامی کارگران زحمت‌کش کشور تبریک گفته و یاد‌‌‌‌‌آوری از فداکاری کارگران، حمایت از ایجاد دست‌مزد‌های عادلانه و حقوق کارگران صحبت نموده، بیان داشت:« کارگران کشور مولد تحولات اقتصادی بوده و نقش اساسی در قسمت توسعه اقتصادی و بازسازی دارند.»

وی هم‌چنان می‌افزاید که، نظارت از تطبیق قوانین مقرره‌های کار، از جمله وظایف این اداره بوده و تیمی از تشکیل این اداره را جهت بررسی و ارزیابی، به محلات کار خصوصی اعزام نموده است.

وی از ادارات امارتی، سرمایه‌گذاران، تجار ملی و از سکتور خصوصی خواست تا در قسمت ایجاد فرصت‌های شغلی و فراهم‌سازی زمینه اشتغال‌زایی با این اداره همکاری نمایند.

هم‌چنان‌ به کارگران این ولایت اطمینان داد که در قسمت حمایت، بهبود وضعیت و دفاع از حقوق‌شان از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نخواهد ورزید.

از سوی‌هم عتیق الله رحیمی معاون علمی پوهنتون جامی، برگزاری چنین کنفرانس‌ها را ارزمنده و مفید خوانده بیان داشت که، حمایت نیروی کاری را برای بقای سازمان‌ها مهم و حیاتی دانست.

این در حالیست که اول ماه مَی بنام روز کارگر نام‌گذاری شده و همه ساله از آن تجلیل بعمل می‌آورند.

فاطمه لشکری
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button