افغانستانجهانگزارش ها

ذکیه وردک به جرم قاچاق 25 کیلوگرام طلا بازداشت شد

تایمز آف اندیا گزارش داده است که، مشاور پیشین حنیف اتمر و سر قنسول افغانستان در دهلی به جرم قاچاق 25 کیلوگرام طلا به ارزش بیش از 2.2 میلیون دالر درمیدان هوایی مومبایی متهم شده است.

در گزارش این رسانه هندی آمده است که، ذکیه وردک با استفاده از پاسپورت سیاسی افغانستان دست به قاچاق طلاها را از دبی به هند زده است.

قابل ذکر است که، بانو وردک که اکنون تحت درمان خارج از شهر مومبای هند است در گفتگو با رسانه های تایمز و اندیا کشور هند ازاین اتهام اظهار تعجب کرده و گفته است: باور دارم که شما درباره چالش‌های شخصی‌ای که اخیرا در جریان کار در سفارت و قنسولگری [افغانستان] مواجه بوده‌ام، آگاهید.

قابل ذکر است که، به گزارش رسانه های هندی خانم وردک به دلیل مصوونیت دیپلوماتیک هنوز بازداشت نشده و بر اساس قوانین هند اگر مقدار طلای قاچاق‌شده به ارزش بیش از صد هزار دالر باشد، مظنون باید بازداشت و با اقدامات کیفری مواجه شود.

گفتنی است که، پس از رویکار آمدن امارت اسلامی در افغانستان و تعامل چندین کشور با افغانستان، کشورهند سفارت افغانستان در دهلی را برای حل مشکلات مردم افغانستان به آن کشور گشود و مسوولیت سفارت افغانستان در دهلی را ‏ذکیه وردک همراه با محمد ابراهیم‌خیل، قنسول دیگر افغان در هند،  کنترول می کنند.

 

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button