افغانستانگزارش ها

سفر هیئت تجارتی و اقتصادی ترکمنستان به هرات

هیئت بلند پایه تجارتی و اقتصادی دولت ترکمنستان به ریاست “نوکر قلی اناقلی اف رییس اتحادیه تاجران و صنعت‌کاران ترکمنستان” به هرات سفر نمود.

 

خبرگزاری توانا: هیئت تجارتی و اقتصادی ترکمنستان توسط روسای ارتباط خارجه هرات، صنعت و تجارت، اداره محلی، سرمایه‌گذاران و تاجران روز گذشته ۱۵حمل ۱۴۰۳ در نقطه‌ی صفری ترکمنستان و افغانستان مورد استقبال گرم قرار گرفتند.

 

مولوی بشیر محمد سیرت رییس صنعت و تجارت هرات هدف از این سفر هیئت بلند پایه را بیلانس تجارتی، عقد قرارداد سیخ گُل، رشد تجارت بین طرفین، ملاقات، جلسات با مسوولین و فعالان سکتور خصوصی و همچنان بازدید از ساحات تجارتی و صنعتی افغانستان به خصوص هرات عنوان نمود.

 

مولوی سیرت گفت:« به منظور بررسی در مورد همکاری‌های همه جانبه تجارتی و اقتصادی بررسی پیشنهادات از طرف افغانستان در مورد تامین مواد ساختمانی به ویژه سنگ مرمر ساختمانی از افغانستان به ترکمنستان از جمله موارد این سفر می‌باشد.»

 

رییس اتحادیه صنعت و تجارت کشور ترکمنستان داشتن روابط اقتصادی را درکنار روابط فرهنگی و برادری مهم دانسته و گفت که، دولت و ملت افغانستان از جایگاه ویژه‌ای در ترکمنستان برخوردار است و خواهان روابط گرم اقتصادی نیز می‌باشند.

وی همچنان افزود:« علاقمند استفاده از سنگ مرمر در کمپنی‌های ساختمان سازی کشور ترکمنستان هستیم و مقصد اصلی سفر ما بازاریابی سنگ مرمر هرات می‌باشد.»

 

از سوی هم حمیدالله خادم رییس اتاق صنایع و معادن هرات نیز گفت:« قرار است این هیئت، از کارخانه‌های تولیدی “سنگ مرمر” هرات دیدن نموده و طرفین به‌ روی صادرات سنگ مرمر این ولایت به کشور ترکمنستان تفاهم نمایند.»

 

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که مولوی نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت کشور در ماه حوت سال گذشته در سفر به ترکمنستان و برگزاری نمایشگاه، دروازه صادرات صنایع افغانستان را به این کشور گشود.

 

فاطمه لشکری

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button