جهانگزارش ها

رییس‌جمهور چین با همسرش به فرانسه رفت

رییس جمهور چین با همسرش در یک سفر غیر منتظره، پس از افزایش اختلاف ها میان اروپا و چین در مورد مسایل تجاری به فرانسه سفر کرده است.

خبرگزاری توانا: شی جینپینگ، رییس جمهور چین، روز گذشته یک‌شنبه، ۱۶ ثور، با همسرش در یک سفر غیرمنتظره وارد فرانسه شده و قرار است با امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه و اورزلا فون درلاین، رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا دیدار کند

در همین حال صدای امریکا گزارش داده است که این سفر رییس جمهور چین به اروپا که از قبل اعلام نشده بود در حالی انجام شده که اختلافات میان چین و اتحادیه اروپا در مورد مسایل تجاری اوج گرفته است.

همچنان خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده که این سفر غیرمنتظره در حالی انجام شده که اختلافات میان اروپا و چین در مورد مسایل تجاری افزایش یافته است.

صدای امریکا در یک گزارش دیگری گفته است که اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، به دلیل آنچه که تعهدات قبلی خوانده شده است، با مکرون و شی در پاریس ملاقات نخواهد کرد.

دولت چین سفر رییس جمهور این کشور را به فرانسه، روابط میان پکن و پاریس را «یک نمونه برای جامعه بین المللی برای همزیستی مسالمت آمیز و همکاری میان دو کشوری که دارای سیستم های مدنی متفاوت» خوانده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button