افغانستانگزارش ها

بلند رفتن آمار سوء تغذیه کودکان در افغانستان

بلند رفتن آمار سوء تغذیه کودکان در افغانستان

مسوولین بیمارستان کودکان کابل می گویند،که مراجعه کودکان به علت سوء تغذیه به بیمارستان در یک ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.
داکتران این بیمارستان خواستار افزایش کمک های غذایی و جامعه بین المللی برای کودکان در معرض گرسنگی و فقر شده اند.
فرید احمد اندیشمند داکتر داخلی بیمارستان کودکان کابل گفته اند،که با آغاز فصل زمستان بر تعداد زیادی بیماران و کودکان نیازمند دریافت کمک های پزشکی و بهداشتی افزوده می شود.
محمد لطیف باهر، یکی از داکتران بیمارستان کودکان با ابراز نگرانی از کاهش کمک های جهانی اظهار نگرانی کرد: روزانه حدود هزار کودک برای درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند ولی با افزایش تعداد زیادی از بیماران، بیمارستان ها فقط به نیازهای فوری رسیده گی می کنند.
براساس آمار وزارت صحت عامه افغانستان سالانه بیش از ۷۵ هزار کودک در افغانستان به علت بیماری های ناشی از سوء تغذیه جان شان را از دست می دهند.
براساس نتایج یک نظر سنجی،که برنامه جهانی غذا سازمان ملل چندی پیش در ولایت های افغانستان انجام داده بود ۹۳ درصد از خانواده های افغانستان به غذای کافی دسترسی کامل ندارند.
پیش از این برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل و سازمان غذا و کشاورزی در گزارشی اعلام کرده بود،که ۱۹ میلیون افغان یا ۴۷ درصد از جمعیت افغانستان بین سپتامبر تا اکتبر (سنبله – میزان) امسال با ناامنی شدید غذایی مواجه بوده اند.
سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button