افغانستانگزارش ها

امارت اسلامی افغانستان مردم را به پرداخت مالیات تشویق کرد.

پس از هشدارهای پی‌هم ناشی از فروپاشی نظام اقتصادی افغانستان، مقامات امارت اسلامی خطاب به مردم اعلام کردند، که مالیات‌ همانند ستون برای یک کشور است، و مردم باید در پرداخت آن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری توانا ؛ ذبیح‌الله مجاهد، معین نشراتی وزارت طلاعات و فرهنگ امارت اسلامی افغانستان، امروز شنبه(۲۵،جدی سال ۱۴۰۰ خورشیدی) در مراسم افتتاحیه “هفته مالیات” گفت، “ملت‌های بیدار تمایل بیشتری را به پرداخت مالیات برای توسعه اقتصادی کشورشان دارند”.
وی افزود،که مالیات‌ مثل یک ستون برای یک جامعه یا کشور است، ملت‌ها باید در پرداخت آن تلاش زیادی نمایند.

مجاهد در ادامه تصریح کرد که “که وظیفه و مسئولیت مشترک همگی ما و مردم افغانستان است، که برای پرداخت مالیات و رفع مشکلات اقتصادی سخت تلاش نمایند.

در همین حال، مولوی عبدالسلام حنفی، معاون دوم رئیس الوزرای امارت اسلامی افغانستان در این مراسم، بیان نمود: “که تمرکز نظام کنونی (امارت اسلامی) بر این است که جمع آوری عواید به گونه بسیار شفاف صورت بگیرد”.

وی همچنان اظافه نمود: “که اگر در جمع آوری عواید و یا در بخش‌های دیگر مالیاتی شکایتی برسد، مسئولین با جدیت و قاطعیت آن را بررسی می‌کنند زیرا نظام کنونی مسئول و جواب ده برای تمام ملت یا مردم افغانستان است”.
با این همه معراج الدین معراج، رئیس عمومی عواید وزارت مالیه که در این مراسم سخن میزد ایراد داشت که : “از حکومت قبلی  نظام اقتصادی فلج باقی مانده و مالیات دهی سبب تقویه بیت المال شده و ما باید ‌مالیات دهی را فرهنگ سازی نماییم تا از  مالیات برای پیشرفت و ترقی افغانستان استفاده صورت گیرد”.
این درحالی است، که پیتر ماورر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده که افغانستان در آستانه فروپاشی قرار دارد و برای پیش‌گیری از بحران انسانی نیاز است اول از فروپاشی اقتصادی در این کشور جلوگیری شود.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button