مقاله

جنایات جنگی توسط نیروهای آمریکایی در افغانستان

موضوع 1: تصمیم پنتاگون مبنی بر حمله به افغانستان پس از 11 سپتامبر توسط کنگره آمریکا تایید شد و پس از هماهنگی، یک گروه فک فروگذار فرستاد که ظاهراً از این گروه انتقام گرفتند. ژنرال گری شارون، افسر بازنشسته سیا که قبلا در پاکستان از اوضاع سیاسی منطقه آگاه بود، این گروه فک فروگذار بود که در واقع راه را برای ورود نیروهای آمریکایی هموار کرد.
با روی کار آمدن نظامیان آمریکایی که سیاست جدید استبداد را در پیش گرفتند، خود را مشمول هیچ قانونی نمی دانستند، به همین دلیل است که نظامیان در افغانستان مرتکب جنایات جنگی متعددی شدند که نمونه های متعدد آن علیه کشور و به شکل تکان دهنده ای بود. برای ملت:
جنایات جنگی نیروهای آمریکایی علیه مردم و ملت در صفحات تاریخ به عنوان یک تراژدی سیاه یاد می شود.
کنوانسیون ژنو 2 شامل مجموعه ای از قوانین است که در کشورهای جهان به تصویب رسیده و موظف به رعایت قوانینی است که ایالات متحده نیز امضا کرده است.او هرگز خودکشی نکرده است.علاوه بر افغانستان مرتکب جنگ نیز شده است. جنایات در سایر نقاط جهان مانند حمله به عراق در افغانستان و کشتار غیرنظامیان در عراق، جنگ در عراق و خاورمیانه و همچنین معمر قذافی لیبی و آشوب لیبی، در نوع خود جنایات جنگی هستند. .
بر اساس کنوانسیون های ژنو و همچنین حمایت از غیرنظامیان در جنگ زیر چتر حقوق بین الملل حقوق بشر، حمایت از غیرنظامیان موضوع مهمی است و جان غیرنظامیان از آن سلب شده است، هرچند که کنوانسیون ژنو ادعا می کند. حفاظت از غیرنظامیان
نقض آشکار بیان شده در چهار کنوانسیون ژنو به ترتیب در مواد 1، 2، 3 و 4 بیان شده است.
2: قتل عمدی
2- شکنجه و رفتار غیرانسانی
3: آزمایشات بیولوژیکی
5: باعث سردرد و گرفتگی عضلات می شود
2- آسیب جدی به بدن و سلامتی وارد کند
3. کشتار بدون توجه به ضرورت نظامی.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button