افغانستانگزارش ها

شیر عباس استانکزی دیگر اجازه حضور بیگانه گان را در افغانستان و منطقه نخواهیم داد

شیر محمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه ام/ارت اسلامی افغانستان می گوید،که با متحد بودن باکشور های همسایه دیگر نمی گذاریم،که پای بیگانه گان در افغانستان و منطقه باز شوند زیرا حضور بیگانه گان در منطقه بی ثباتی و بی علاقه گی را نشان می هد.

به گزارش خبرگزاری توانا : امروز یکشنبه(29جوزای سال 1401 هجری خورشیدی) نشستی تحت نام “آینده روابط افغانستان با کشور های همسایه” با حضور داشت مقامات دولتی و اقشار مختلف کشور در کابل برگزار گردید.

در همین حال شیرمحمد عباس استانکزی معین سیاسی وزرات امور خارجه گفت،که صلح که امروز در افغانستان تامین است نتیجه خون بیش از ۳ میلیون مجاهدین ما می باشد.

معین سیاسی وزارت امور خارجه افزود،که ما با خون مجاهدین خویش کشور های پاکستان و ایران را حفظ کرده و ۱۵ کشور اسلامی را از سلطه شوری آزاد کردیم.

وی از مهمان نوازی چهار دهه ایران و پاکستان از مهاجرین افغان تشکری کرده بیان نمود،که این دو کشور همسایه با پناه دادن میلیون ها مهاجر افغان در چهار دهه گذشته مسوولیت اسلامی خویش را اهدا نموده اند.

استانکزی گفت: ما از کشور های همسایه می خواهیم،که در قسمت مهمان نوازی مهاجرین تا مساعد شدن زمینه بازگشت آنها صبر کرده و با مهاجرین منحیث مسلمان با مسلمان رفتار کنند.

وی خطاب به کشور های ایران و پاکستان گفت: مهاجرین که در کشور های شما حضور دارند کسانی اند،که شما را از شوروی و امریکا نجات داده اند و این مهاجرین به حیث یک قهرمان درکشور های شما می گردند و با آنهار رفتار انسانی و اسلامی داشته باشید.

وی از کشور های همسایه نیز خواست که سرحدات خویش باز گذاشته و سهولت ها را ایجاد کنند تا افغانها از روابط تجارتی سیاسی و آموزشی با آنها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ام/ارت اسلامی با تمام کشور ها روابط حسنه می خواهند گفت: ما به سرمایه گذاران خارجی ضرورت داریم و از سرمایه گذاران خارجی نیز می خواهیم که در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

او افزود: مابه کشورهای همسایه اطمینان می دهیم،که در افغانستان حیثیت پول را دارد و ما متعهد هستیم،که با کشور های منطقه روابط خوب و همه جانبه داشته باشیم.

معین وزارت خارجه تاکید کرد،که ما با متحد بودن کشور های همسایه را دیگر نمی گذاریم،که پای بیگانه گان در افغانستان و منطقه باز شوند زیرا حضور بیگانه گان در منطقه بی ثباتی و بی علافه گی را نشان می هد.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button