افغانستانگزارش ها

هجوم ملخ‌ها در سه ولسوالی هرات!

از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشتزارهای زراعتی دهقانان در ولسوالی رباط سنگی هرات هجوم آورده اند.

خبرگزاری توانا: مسوولان در ولسوالی رباط سنگی هرات چهارشنبه ۵حمل ۱۴۰۳ هجری/خورشیدی ‌می‌گویند که، از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشتزارهای زراعتی دهقانان در این ولسوالی هجوم آورده اند.

مفتی عبدالرحیم رحمانی، معاون ولسوالی کشک رباط سنگی هرات می‌گوید: تعداد زیادی از ملخ‌ها به بیش از ۱۰ قریه هجوم آورده اند که کمپاین نابودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت و‌ زارهای زراعتی جلوگیری شود.
وی همچنان می‌افزاید که، تقریبا در ۱۰ قریه شمار زیادی از ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان هجوم آورده و با همکاری مردم و مسئولان کمپاین دوا پاشی را آغاز کرده اند تا از ضرر به دهاقین جلوگیری صورت گیرد.

در همین حال برخی از دهقانان با نگرانی از هجوم این ملخ‌ها خواستار توجه جدی مسوولان زراعت هرات به این معضل هستند.

غلام غوث، یک‌تن از دهاقین این ولسوالی گفت: امسال باران آنان را امیدوار به حاصلات خوب کرده است و باید به معضل ملخ‌ها هر چه زودتر رسیدگی شود.

از سوی هم مولوی محمد نسیم سحر آمر امور زراعتی ریاست زراعت هرات می‌گوید که، ملخ‌ها در سه ولسوالی پشتون زرغون، کشک کهنه و رباط سنگی هجوم آورده و مجادله با آنان هم اکنون جریان دارد.

معضل ملخ‌ها همه‌ساله با آغاز فصل بهار در برخی از کشت و زارها به وجود می‌آید که با اقدامات سریع و موثر مسئولان مربوطه کنترول می‌شود.

فاطمه لشکری
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button