افغانستانگزارش ها

ما در تلاش هستیم،که هر عاجل تر درب مکاتب و پوهنتون ها بروی دختران بازگشایی شود و برای زنان در افغانستان زمینه کار فراهم شود.

 

شیر محمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه گفت که امروز مردم افغانستان در آزادی زنده گی مینمایند همه با همدیگر برادر هستیم و باید کوشش بکنیم که در آبادی کشور سهم فعال داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری توانا: روز پنجشنبه 2 سنبله سال 1402 هجری خورشیدی شیر محمد عباس استانکزی با بیان مشکلات و چالش‌های موجود در کشور گفت،که ام ارت اسلامی تلاش دارد کمبود‌ها را حل کرده و مشکلات اساسی کشور را رفع کند. برق یک مشکل اساسی است که ما تلاش داریم از منابع مختلف مشکل برق را حل کنیم.

معین سیاسی وزارت‌ خارجه افزود،که ام ارت اسلامی با تمام کشورهای متطقه و جهان خواهان روابط نیک است و به هیچ گروه اجازه نخواهد داد که از خاک افغانستان کشور دیگری را تهدید کند.

وی همچنان گفت،که ما هیچ وقت از دشمنان کشورهای همسایه خود حمایت نکردیم، بناءً کشورهای همسایه عامل ناامنی شان را در کشور خودشان جستجو کنند واتهامات را بر ما وارد نکنند.

عباس استانکزی افزود،که ما در راستای منافع ملی با کشورهای جهان خواهان روابط نیک هستیم مخصوصاً با امریکا، غرب، چین و روسیه خواستار استفاده از تجارب شان هستیم و می‌خواهیم روابط نیک داشته باشیم.

معین سیاسی وزارت خارجه ام ارت اسلامی در بخش دیگر از سخنرانی اش گفت،که مکاتب و دانشگاه‌ها باید به روی زنان بازگشایی شود زیرا این مسئولیت تمام حکومت‌های اسلامی است،که زمینه فراگیری علم و دانش را برای همه فراهم سازد.

در همین حال عطاالله صادق شاه غاسی رئیس اجماع صلح و استقلال افغانستان گفت،که تیکه‌داران قومی همواره با سرنوشت مردم بازی کرده و بار دیگر می‌خواهند وحدت و یک پارچگی ملت را تخریب کنند.

آقای صادق افزود،که این رهبران میلیون‌ها دالر را که حق ملت افغانستان بود حیف و میل کردند و ما به کمک ملت این پول ها را از آنها می‌گیریم و به بیت المال تسلیم می‌کنیم.

وی همچنان گفت که همبستگی ملت افغانستان باید حفظ شود و مردم به هیچ کسی اجازه نفاق و پراکندگی را ندهد. باید عزت کشور را دوباره به دست بیاوریم.

آقای شاه غاسی گفت،که مردم باید با ام ارت اسلامی همکاری کنند زیرا این نظام یک نظام اسلامی است و هرچیزی که در این نظام دیده می‌شود از مردم است برای رفع چالش‌ها و مشکلات باید همه با هم کار کنیم.

وی افزود،که استقلال افغانستان با خون 100 هزار جوان آب یاری شده است، پس این استقلال را پاس بدارید و در حفظ آن کوشا باشیم.

 

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button