افغانستانگزارش ها

کمیسیون رسید‌گی به شکایات و تخلفات رسانه‌یی پس از یک سال تاخیر دوباره به فعالیت خود آغاز کرد.

 

به گزارش خبرگزاری توانا: به نقل از خبرگزاری دولتی باختر، امروز (سه‌شنبه ۱ سنبله ۱۴۰۱) نخستین نشست کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌یی بعد یک سال وقفه، برگزار شد.

این نشست با ریاست ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات‌وفرهنگ، اعضای این کمیسیون، شماری از نمایندگان نهادهای رسانه‌یی و همچنان مسوولین ذیربط دولتی برگزار گردید.

در این نشست تاکید شد، که تمام شکایات و تخلفات رسانه‌یی باید از طریق کمیسیون مذکور پی‌گیری گردد.

این در حالی است، که کمیسیون تخطی رسانه‌ها بعد از سقوط نظام جمهوریت در افغانستان و به قدرت رسیدن ا.ا.ا از فعالیت باز مانده بود.

کمیسیون رسیدگی به تخلفات و شکایات رسانه‌یی با تلاش فدراسیون نهادهای ژورنالستان ورسانه های افغانستان و وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز به صورت رسمی کار خویش را آغاز نموده است و امید می‌رود تا بعد از این چالش‌های رسانه‌ها و خبرنگاران کاهش یابد.

 

با این حال، یکی از مهم‌ترین چالش‌های فراراه رسانه‌ها و خبرنگاران در این یک سال نبود قوانین رسانه‌یی در کشور به شمار می‌رفت، با تشکیل ابن کمیسیون که با تلاش نهادهای حامی رسانه‌ها دوباره به فعالیت آغاز کرده است، امیدهایی را در میان جامعه‌ی رسانه‌یی کشور برای فعالیت های رسانه‌یی ایجاد کرده است.

این در حالی است که در یک سال گذشته، بازداشت‌های خودسر، رفتارهای غیر مسلکی، عدم وجود دسترسی به اطلاعات و مشکلات اقتصادی از مهم‌ترین چالش‌های فراراه رسانه‌ها در کشور بوده‌اند.

 

مجتبی خوشیوال

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button