جهانگزارش ها

کوریای شمالی: برای مقابله با امریکا سلاح‌های هسته‌ای را کنار نمی‌گذاریم

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی اعلام کرده‌اند که کیم جونگ‌اون، رهبر این کشور تأکید کرده کشورش هرگز سلاح‌های هسته‌ای مورد نیاز خود را هنگام مقابله با ایالات‌ متحده کنار نخواهد گذاشت.

رسانه‌‌ها دولتی کوریای شمالی روز جمعه، ۹سپتامبر، گزارش داده‌اند که کیم این اظهارات را روز پنج‌شنبه، ۸ سپتامبر، در یک سخنرانی در پارلمان کوریای شمالی بیان کرده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، کیم تهدیدهای تحریک‌آمیز و فزاینده‌ای از درگیری هسته‌ای علیه ایالات‌متحده و متحدانش در آسیا مطرح کرده و همچنین هشدار داده است که کوریای شمالی در صورت تهدید، از سلاح‌های هسته‌ای خود استفاده خواهد کرد.

کیم گفته است: «اجازه دهید ما را برای صد روز، هزار روز، ده سال یا صدسال تحریم کنند. ما هرگز از حقوق خود برای دفاع از خود که موجودیت کشور و امنیت مردم ما را حفظ می‌کند، صرفاً برای کاهش موقت مشکلات زودگذر دست بر نخواهیم داشت.»
پارلمان کوریای شمالی نیز لایحه‌ای را در مورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تصویب کرده که کیم آن را گامی برای تثبیت وضعیت هسته‌ای کشورش توصیف کرده است.

این قانون شرایطی را مشخص می‌کند که نشان می‌دهد کوریای شمالی تمایل دارد از تسلیحات هسته‌ای خود استفاده کند.

براساس این قانون کوریای شمالی هر زمان تشخیص دهد که مقام رهبری‌اش با یک «حمله هسته‌ای یا غیرهسته‌ای» قریب‌الوقوع توسط نیروهای متخاصم مواجه است، ارتش این کشور ملزم است که به‌طور خودکار حملات هسته‌ای را علیه نیروهای دشمن انجام دهد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button