افغانستانگزارش ها

مراسم عروسی دسته جمعی ۱۰۰ زوج جوان امروز در ولایت سرپل راه اندازی گردید.

در ادامه عروسی های دسته جمعی امروز نیز مراسم عروسی دسته جمعی (۱۰۰) زوج جوان به حمایت مالی محمد اکبر سلطانزاده یکتن از تاجران ملی کشور با اشتراک صدها تن به شمول مسؤولان محلی، روسا، بزرگان، خانواده ها و بستگان عروس و داماد، در استدیوم ورزشی ولایت سرپل برگزارشد.

قاری شیر محمد شریفی به نماینده گی از محمد اکبر سلطانزاده در این مراسم گفت که مصارف عروسی همه زوج ها پرداخت شده است.

او افزود؛ برای هر زوج بیست هزار افغانی پول نقد و دو تخته قالین شش متره، لباسهای عروسی داده شده، تهیه غذا برای اشتراک کننده گان و موتر گلپوش که زوجها را تا خانه های شان نیز میرساند.

الحاج داملا محمد نادر حقجو معاون مقام ولایت سرپل نیز با استقبال از برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی از سوی محمد اکبر سلطانزاده یکتن از تاجر ملی کشور را کارنیک و پسندیده دانسته می گوید؛ “تنها راه منع منکرات از فساد اخلاقی جامعه ازدواج می باشد”.

مفتی عمیر فخرالدین سرپلی رییس اطلاعات و فرهنگ سرپل برنامه مراسم عروسی دسته جمعی را کار نیک دانسته و این چنین مراسم را کمک بزرگ برای جوانان، فقرا و جامعه می داند. او ضمن تشکری از مسوولین برگزاری این مراسم ازسایر ثروتمندان نیز تقاضا نمود که دستگیر جوانان مستضعف باشد.

مولوی عبدالبصیری مظهری قومندان امنیه، قاری عبدالقادر وحدت رییس زراعت، مولوی مسعود رییس اداره امرباالمعروف و دیگر سخنرانان همچنان هدف از این اقدام را فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تویانه‌های گزاف می‌خواند و بر راه‌اندازی بیش‌تر چنین مراسم تأکید می‌کند.

در عین حال زوجهای که به دلیل نبود اقتصاد از یکسال الی پنج سال نتواسته است محفل عروسی شانرا برگزار کنند، از آقای محمد اکبر سلطانزاده بابت برگزاری محفل عروسی دسته جمعی ابراز سپاس و امتنان نمودند.

عبیدالله یکتن از دامادان که از ولسوالی صیاد میباشد میگوید: بعد از چند سال نامزدی امروز محفل عروسی اش را به شکل دسته جمعی جشن گرفته است، میگوید که خوشحال است که برگزار کننده این محفل، وی را شامل لیست ۱۰۰ زوج نموده و امروز با خانواده اش وبدون مصرف خوشی شان را تجلیل میکند

محمد مراد از ولسوالی سانچارک یکی از دامان دیگر نیز میگوید که چند سال نامزاد بود، اما به دلیل نداشتن یک درامد نمیتوانست که عروسی کند، خوشبختانه امروز توانست با همکاری آقای سلطانزاده این خوشی شان را در کنار خانواده اش جشن بگیرد

قابل یاد آوری است که به کمک مالی آقای سلطانزاده سالهای قبل مراسم عروسی دسته جمعی ۴۳ زوج درین ولایت نیز برگزار شده بود

صمیم کاکر – خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button