افغانستانگزارش ها

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی حکومت سرپرست دهلیز هوایی از اهمیت بسزایی در توسعه و اقتصاد افغانستان برخوردار می باشد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزرای ام ارت اسلامی در مراسم افتتاحیه صادرات جلغوزه از طریق دهلیز هوایی به کشور چین می گوید،که دهلیز های هوایی در توسعه اقتصاد افغانستان از اهمیت بسزایی برخوردار است وی نیز افزود،که از طریق دهلیز هوایی کشور چین اجناس صادراتی افغانستان به بازار های جهانی دست می یابد.

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز دوشنبه (18 میزان سال1401 هجری خورشیدی) مراسم افتتاحیه صادرات جلغوزه از طریق دهلیز هوایی به کشور چین از سوی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با همکاری شرکت هوایی کام ایر با حضور داشت ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزرا و مقامات ام ارت اسلامی، تاجران و سرمایه گذاران در کابل برگزار گردید.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزرا ام ارت اسلامی گفت: دهلیز های هوایی در رشد اقتصاد افغانستان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

وی همچنین بیان نمودند،که از طریق دهلیز هوایی اجناس صادراتی کشور به مارکیت های جهانی وصل می شود،که این امر مشکلات تاجران را کاهش می دهد.

ملا برادر افزود،که صادرات جلغوزه به کشور چین بهترین فرصت است و از طریق دهلیز هوایی کشور چین اجناس صادراتی افغانستان به بازار های جهانی دست می یابد.

او گفت،که ام ارت اسلامی در تلاش است که دهلیز های مختلف را افتتاح کند که فعلا میوه جات افغانستان به اروپا، ترکیه، امارات متحده عربی صادر می شود.

معاون اقتصادی رئیس الوزرا گفت افغانستان به محبت و وطن دوستی تاجران ضرورت دارد،که تاجران کشور از اهمیت فراوانی در عرصه اقتصادی برخوردار هستند.

از سوی هم یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و صنایع گفت: جای شکر است،که جلغوزه کشور از طریق دهلیز هوایی صادر می شود.

وی بیان داشت،که ما مخالف قاچاق صادرات جلغوزه هستیم بلکه باید جلغوزه کشور از طریق قانونی زمینی و هوایی به دیگر کشور ها صادر شود.

مومند افزود،که صادرات جلغوزه نسبت به قبل افزایش داشته است که فعلا مشکلات های متعدد تاجران از سوی امارت اسلامی حل شده است.

سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری علاوه نمود،که مشکلات صدور ویزای کشور چین هم حل شده است و به زودی یک نمایشگاه دایمی در کابل افتتاح خواهد شد.

قدرت الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت گفت: افغان ها قربانی تقدیم کردند،که نظام اسلامی را در افغانستان برقرار ساختند.

به باور وی صادرات جلغوزه افغانستان از اهمیت فراوان برخوردار است،که تلاش وزارت صنعت و تجارت این است،که جلغوزه افغانستان به آمریکا،اروپا،چین و کشور های دیگر صادر شود.

قابل ذکر است،که پس از سقوط جمهوریت و روی کار آمدن مجدد ام ارت اسلامی در کشور صادرات از طریق دهلیز هوایی متوقف شده بود.

 

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button