افغانستانگزارش ها

برای اولین یک شرکت تولیدات لبنیات در افغانستان افتتاح و آغاز به کار نمودند.

یک شرکت خصوصی تولیدات لبنیات، بنام “شرکت تولید اسد وصال” توسط مقامات وزارت‌های سکتوری و اتاق‌های تجارت صنایع و تجارت معادن افتتاح و رسمآ به تولیدات خویش آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ سید احمد احمدی رئیس شرکت تولیدی اسد وصال امروز سه شنبه(19 میزان سال 1401 هجری خورشیدی ) هنگام افتتاح این شرکت گفت،که ما در این شرکت 7.7 میلیون دالر امریکایی سرمایه‌گذاری نمودیم،که روزانه ظرفیت تولید 20 هزار کارتن لبنیات را دارا می باشد.
آقای احمدی گفت،که ما 202 فارم گاو‌‌داری را در 20 ولایت افغانستان فعال نمودیم،که شیر آن به این شرکت انتقال یافته و بعد از پروسس با معیار‌های جهانی بسته بندی و به بازار عرضه می‌گردد.
وی با بیان اینکه،ما در قسمت خودکفایی کشور تلاش داریم، از مقامات حکومت سرپرست خواست،که مشکل مکان سکتور خصوصی را حل کرده و برای تولید‌ کنند‌ه گان و صنعت‌کاران افغانستان زمین توزیع کنند.
آقای احمدی گفت،که ما از مقامات ام ارت اسلامی می‌خواهیم،که مشکل جای سکتور خصوصی را حل کرده و همچنان از تولیدات داخلی حمایت و جلوی واردات محصولات که در داخل کشور تولید می‌شوند، را بگیرند”.
رئیس شرکت اسد وصال از شهروندان افغانستان نیز خواست،که با استفاده از تولیدات داخلی کشور در جهت خود کفایی افغانستان سهیم شوند.
عبدالجبار صافی رئیس انجمن صنعت‌کاران افغانستان گفت: ما با رشد دادن صنعت می‌توانیم مشکلات اقتصادی افغانستان را حل کرده و میزان فقر و بیکاری را در افغانستان کاهش دهیم.
او از شهروندان کشور خواست،که از تولیدات داخلی استفاده کنند زیرا مشکلات اقتصادی با حمایت تولیدات داخلی حل می‌شوند”.
رئیس انجمن صنعتکاران افغانستان گفت،که در حکومت قبلی سالانه بیش از 7 میلیارد دالر واردات داشتیم و حالا از ام ارت اسلامی می‌خواهیم،که با تامین امنیت، فساد اداری را به صفر برسانند تا افغان‌ها آماده سرمایه‌گذاری شده و میزان صادرات را رشد و واردات را کاهش دهند.
به گفته آقای صافی علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری در افغانستان توسط سرمایه‌گذاران کشور افزایش یافته است.
مولوی قدرت الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست با استقبال از افتتاح این شرکت تولیدی گفت،که ما با تمام معنی از تولید‌کنند‌ه گان و صنعت‌کاران خویش حمایت می‌کنیم و از شهروندان افغانستان نیزمی‌خواهیم،که از تولیدات داخلی ما استفاده نمایند.
ازسوی هم مولوی صدرعظم معین وزارت زارعت و مالداری نیز گفت:” افتتاح این شرکت یک قدم خوب در جهت آبادی کشور است و ما به سکتور خصوصی اطمینان می‌دهیم،که از برنامه‌های اقتصادی آنها حمایت کرده و همکار آنها خواهیم بود”.
او گفت،که رهبری ام ارت اسلامی متوجه‌اند،که بالای واردات محصولات که در داخل کشور تولید می‌شوند تعرفه بلند وضع کرده و از تولیدات داخلی کشور حمایت همه‌جانبه کند”.
گفتنی است،که در حال حاضر نزدیک به 600 شرکت تولیدی در داخل افغانستان فعال است که در مصرف 56 نوع کالا مصرفی افغانستان را به خود‌کفایی رسانیده است.
این تولیدات شامل مواد ساختمانی، مواد غذایی، صنایع پلاستیک، لبنیات و نوشیدنی‌ها است.
بر اساس آمارهای ارایه شده، تولیدات کارخانه‌های داخلی در خش تولید آب معدنی،نوشیدنی‌های غیر الکلی،صنایع پلاستیک و برخی اقلام ساختمانی به حدی رسیده اند،که این کشور را از واردات اجناس مشابه خارجی بی‌نیاز کرده است.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button