جهانگزارش ها

واکنش تهران به تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا؛ مقابله بالمثل می‌کنیم

در پی تصمیم شورای وزیران اتحادیه اروپا درباره وضع تحریم‌های تازه علیه ایران، وزارت خارجه این کشور گفته است که مقابله بالمثل می‌کند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در رشته‌توییتی روز دوشنبه، ۲۵ میزان، به تصمیم تازه اتحادیه اروپا واکنش نشان داده است.

کنعانی گفته است که تحریم‌های یک‌جانبه شورای وزیران اتحادیه اروپا بر مقام‌ها و نهادهای ایرانی را محکوم می‌کند و آن را مصداق نقض حقوق بین‌الملل می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنان وضع تحریم‌های تازه علیه این کشور را نمونه بارز مداخله در امور داخلی ایران توصیف کرده است.

او با رد اتهامات علیه مسوولان و نهادهای ایرانی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند، افزوده است: «در پاسخ به اقدام امروز شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، به‌زودی تحریم‎های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذی‌ربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.»
این در حالی است که در پی سرکوب اعتراضات به مرگ مهسا امینی، دختری که پس از بازداشت توسط گشت ارشاد ایران جان باخت، اتحادیه اروپا در نشست شورای وزیران خارجه این اتحادیه تحریم‌های تازه‌ای را بر مسوولان و نهادهای ایرانی که در سرکوب معترضان دست داشته‌اند، وضع کرد.

نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در حمایت از معترضان ایرانی، امروز (دوشنبه) از وضع تحریم‌های تازه علیه وزیر ارتباطات، پولیس گشت ارشاد و بخش سایبری سپاه پاسداران خبر داد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button