افغانستانگزارش ها

ماهانه حدود ۲۰۰ جسد کارگر از ایران به افغانستان انتقال داده میشود.

نبود زمینه کاری ،گسترش دامنه فقر و مشکلات اقتصادی باعث شده است که، جوانان راه مهاجرت را انتخاب کند. گویا با مهاجرت مشکلات را اندکی کاهش میدهد و معمولا شهروندان افغانستان کشور های همسایه را برای زندگی بهتر انتخاب میکند.

ایران، در غرب افغانستان قرار دارد و بیش تر از چهار دهه میزبان صد ها هزار پناهنده افغانستان می باشد، مهاجران افغانی با راه های قانونی و غیر قانونی وارد این کشور میشود.

اما شهروندان افغانستان در ایران و ترکیه مصونیت جانی ندارد با وجود که در مرز ها ایران و ترکیه زخمی ،کشته میشوند رویداد های ترافیکی ،سقوط از بلند منزل ها ،و مجازات ها از طرف پولیس های ایران و ترکیه از موارد است که شهروندان افغان با ان روبه رو میشود.

یافته ها نشان میدهد که، در این اوخیر مرگ ها ناگوار جوانان افغان در ایران و ترکیه به حالت نگران کننده ای افزایش یافته است تنها در ماه دلو سال گذشته ۲۰۰تن جسد ازدو گذر گاه مرزی به افغانستان انتقال داده شده است.

عبور از راه قاچاق تنها دلیل مرگ جوانان کشور نیست بعد از اعتراض ها که در ایران اتفاق افتاد ،پولیس ایران ده ها پناهنده افغان را کشته بعد از کالبد شکافی به افغانستان تحویل داده است

این در حالیست که جوانان افغانستان با تمام شرایط که اگاه هستند دست بردار از راه مهاجرت نمیشود.

ویدا ابدالی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button