افغانستانگزارش ها

سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دالری شرکت افغانی در شمال ایران

یک شرکت افغانی قرار است ۵۰ میلیون دالر در ساخت سه اسکله در مجتمع بندری کاسپین در شمال ایران سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس گزارش رسانه های ایران تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری این شرکت افغانی در بندر کاسپین بین منطقه آزاد انزلی با یک شرکت داخلی ایرانی با حضور حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران، امضا شده است.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران گفت شورای مناطق آزاد ایران راهبرد اساسی جهانی‌سازی را در دستور کار خود قرار داده و در کنار برنامه‌هایی برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل و لجستیک، جذب سرمایه‌گذاران مستقیم خارجی و داخلی یک راهبرد مهم این سازمان محسوب می‌شود.

به گفته عبدالملکی، «بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد، یک شرکت داخلی با شریک افغانی ۵۰ میلیون دالر برای ساخت سه پست اسکله و پس‌کرانه آن سرمایه‌گذاری می‌کند.»

مسئولان شورای عالی مناطق آزاد ایران می‌گویند این سه پست اسکله بخشی از ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری است که تاکنون آماده و با استقبال خوب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی مواجه شده است.

عبدالمالکی تصریح کرد: «سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی این را بدانند هر کس در مناطق آزاد سرمایه‌گذاری کند، طلا برداشت خواهد کرد.»

در جریان این مراسم، اکبر نیازی، سرپرست منطقه آزاد انزلی، اعلام کرد بر اساس تفاهم با شرکت داخلی، سرمایه‌گذار خارجی تا سه ماه آینده قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر کاسپین را امضا خواهد کرد.

پیش از این دولت ایران اعلام کرده بود به سرمایه‌گذاران خارجی، اقامت ۵ ساله اعطا می‌کند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button