افغانستانجهانصحتگزارش ها

بسم‌الله شیوامل جایزهٔ معتبر “مدال عالی لیونارد شوایبرر” را از سوی جامعهٔ جراحان جرمنی کسب کرد

 

برای نخستین بار بسم الله شیوامل داکتر جراح افغانستان، جایزهٔ معتبر “مدال عالی لیونارد شوایبرر” را از سوی جامعهٔ جراحان جرمنی کسب کرد.

 

خبرگزاری توانا: بسم‌الله شیوامل، یک داکتر جراح افغانستان توانسته است جایزه معتبر “مدال عالی لیونارد شوایبرر”را از سوی جامعه جراحان جرمنی کسب کند در سال ۱۹۵۴ میلادی در یک خانواده با اقتصاد نسبتاً متوسط بزرگ شده و پدرش نجار بود.

 

شیوامل، از لیسه استقلال فارغ شده و مدرک طبابت‌اش را از دانشگاه کابل گرفته است.

 

بسم الله، شیوامل در گفت‌گو با رادیو آزادی گفته است: “سال ۱۳۵۲ مکتب استقلال را به پایان رساندم، شاید بگوید که بچهٔ نجار و لیسهٔ استقلال، آن هم روی تصادف بود پدرم یک رفیق کفتر باز داشت که من را برد به اصطلاح خودش در مکتب سیاه کرد، بعداً فهمیدم که معلم لیسهٔ استقلال بود، اونا واسطهٔ من شدند که لیسه را به پایان برسانم، بعد شامل پوهنتون کابل شدم طب و رشتهٔ طب را خواندم و ۱۳۵۹ فارغ شدم و کار را آغاز کردم.”

 

او به عنوان سردبیر جراحان در شفاخانهٔ وزیر محمد اکبر در سال ۱۳۷۳ به کار شروع کرد، اما بنا بر تحولات سیاسی کشور را ترک کرده و به مسکو مهاجر شد.

 

داکتر شیوامل، در مسکو مدرک دوکتورایش را از انستیتیوت سیتو بدست آورد و در سال ۱۹۹۵ به کشور جرمنی مهاجر شد و پس از دوسال تلاش‌های دوامدار به عنوان داکتر جراح در جرمنی آغاز به کار کرد.

 

او اکنون نیز به عنوان داکتر جراحی متقاعد برخی اوقات عملیات‌های جراحی را انجام می‌دهد.

 

او مدال عالی لیونارد شوایبرر را که اخیراً بدست آورد، به جامعهٔ طبی افغانستان اهدا کرد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button