جهانگزارش ها

هشدار ریاض به شهروندانش: هرچه سریعتر لبنان را ترک کنید.

سفارت عربستان سعودی در لبنان در بیانیه‌ای که دیروز جمعه، ۱۳ اسد در پلتفرم ایکس منتشر شد، اعلام کرد که عربستان سعودی از شهروندان خود می‌خواهد به سرعت خاک لبنان را ترک و از نزدیک‌شدن به مناطقی که در آن درگیری‌های مسلحانه رخ داده خودداری کنند. در این بیانیه مناطقی که دوری از آن‌ها توصیه شده، مشخص نشده است.

در این بیانیه سفارت بر «اهمیت پابندی به ممنوعیت سفر اتباع عربستان سعودی به لبنان» تأکید کرده است.

بر اساس بیانیه‌ی وزارت خارجه‌ی کویت که در ایکس منتشر شد، کویت نیز امروز شنبه 14 اسد، با صدور توصیه‌ای از کویتی‌های ساکن لبنان خواست تا هوشیار باشند و از رفت و آمد به مناطق اغتشاشات امنیتی اجتناب کنند؛ اما از آنان نخواست از کشور خارج شوند.

بریتانیا نیز روز سه شنبه 10 اسد در بروزرسانی توصیه‌های خود گفت از «تمام سفرها به جز سفرهای ضروری» به بخش‌هایی از جنوب لبنان در نزدیکی اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه خودداری شود.

منابع امنیتی در اردوگاه گفتند که حداقل ۱۳ نفر، که بیشتر آنان ستیزه‌جو بودند، در درگیری‌هایی که روز جمعه 6 اسد در این اردوگاه بین جریان اصلی فتح و اسلام‌گرایان تندرو آغاز شد، کشته شدند.

به‌گفته‌ی آژانس سازمان ملل متحد، از میان ۱۲ اردوگاه فلسطینی در لبنان، عین‌الحلوه بزرگ‌ترین اردوگاه است که میزبان حدود ۸۰ هزار نفر از ۲۵۰ هزار پناه‌جوی فلسطینی در سراسر کشور است.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button