جهانمقاله

حمله تروریستی به زیارتگاه شاهچراغ – استان فارس ایران

عصردیروز یکشنبه 22 اسد 1402 فرد تروریست که مجهز به اسلحه و هشت شاژور مرمی بوده است از باب المهدی این مکان وارد صحن زیارتگاه گردیده که همزمان با عکس العمل محافظین مواجه شده و فقط تعداد کمی از مرمی های خود را توانسته شلیک نماید که از اثر آن یک کشته و هشت زخمی بجا مانده است .

حمله تروریستی مذکور یک عمل غیرانسانی وازنظرما محکوم و جدا قابل پیگرداست، امروز منشاء و مبداء تروریسم بکسی پوشیده نیست، همه میدانند که این پدیده شوم از کجاسازماندهی گردیده وبرای ازبین بردن کدام اهداف مورد استفاده قرارمی گیرند.

حمله دیروز به شاهچراغ دومین حمله تروریستی است که اولین حمله در چهارم عقرب 1401 صورت گرفت که در پی آن 13کشته و بیش ازبیست نفرزخمی گردیدند. درست 9ماه بعد این حمله تروریستی غیرانسانی دوباره درهمین مکان تکرارمیشود.

ما طی همین دوسال اخیرشاهد حملات تروریستی در کشورهای دیگراسلامی مثل افغانستان و پاکستان نیز بودیم و شاهد ریختن خون صدها مسلمانی بودیم که در مراسم عبادت حضور داشتند، اهداف تروریست ها معمولا مساجد، حسینیه ها، خانقا ها، زیارتگاه ها و در مجموع مراکزاسلامی بوده و درهمچومکان ها دست به کشتار های دسته جمعی مسلمانان زده اند که هیچکدام این اعمال توجیه انسانی و اسلامی ندارد.

بنابراین با صراحت میتوان گفت که این حملات برضداسلام و مسلمین است وتروریست ها فقط با شعار اسلامی مسلمانان را می کشند. اگر اینگونه نیست چرا این حملات را در سرزمین اسرائیل که سالهاست مسلمانان را قتل عام نموده وخانه های شانرا ویران می کنند، انجام نمیدهند. یقینا این ها دست پروردگان دشمنان اسلام مخصوصا دشمن کینه توزاسلام (یهود) است .

باید اذعان داشت که امروز تروریسم بخاطر قتل و کشتارمسلمانان و برپایی هرج و مرج ساخته شده تا بتوانند کشورهای مسلمان را گرفتار ناامنی نموده و تشنج برپا نمایند و نهایتا به اهداف شوم خود دست یابند. پس بنا براین کشورهای اسلامی باید متوجه اینگونه اعمال بوده و در مقابله با این توطئه شوم دشمن یک سازماندهی جدید را راه اندازی و مبارزه مشترک را آغاز نمایند، زیرا مبارزه با این پدیده شوم کاریک کشورودوکشورنیست، من یقین دارم که این وحدت و مبارزه هماهنگ روزی تحقق پیدا خواهد کرد اما چه بهتر که هرچه زود تر دست به اینکار زده شود. و اینرا نیز خاطر نشان می کنم که حمله تروریستی مخصوصا حمله دیروز به شاهچراغ شیراز ایران نه حمله اول بود و نه آخری است .

افغانستان ، پاکستان و بعضا کشورهای اسلامی دیگر مخصوصا برادران فلسطینی ما بارها و بارها طعم تلخ تروریسم را چشیده اند. اگر بیش از این تعلل صورت بگیرید، این آفت دامن همه را فرا خواهدگرفت، زیرا ازعملکرد تروریست ها برمی آید که برای ایشان تنها ایران ویا تنها افغانستان و یا پاکستان هدف نیست، بلکه هدف ایشان از بین بردن اسلام، مسلمین و متشنج ساختن سرزمین های اسلامی میباشد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button