افغانستانجهانگزارش ها

کمک های مهاجرین و پناهنده گان افغانستانی برای زلزله زدگان ترکیه خبرساز شد؛

انجمن فرهنگی و همبستگی هزاره های افغانستان – ترکیه، نهاد های مدنی، گروه های رضاکار مهاجرین و پناهندگان به صورت گسترده در کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله اخیر ترکیه اشتراک نمودند. مهاجرین و پناهندگان با همکاری های نهاد های جامعه مدنی از جمله انجمن فرهنگی و همبستگی هزاره های افغانستان – ترکیه، به صورت گسترده کمک های نقدی و جنسی را به مناطق زلزله زده ارسال نموده و برای اهدای خون به صورت گروهی در مراکز اهدای خون مراجعه نمودند.
این در حالی است که پناهندگان وضعیت اقتصادی خوبی نداشته و با چالشهای زیادی برای سپری نمودن زندگی روزمره خویش مواجه می باشند.
رسانه های ترکیه به کمک های مهاجرین علاقمندی نشان داده و اخبار کمک مهاجرین به زلزله زدگان از طریق ده ها رسانه تصویری، چاپی و ویب سایت های خبری ترک به نشر رسانیدند. رئیس انجمن فرهنگی و همبستگی هزاره های افغانستان می گوید: «کمک به آسیب دیدگان و بیجاشدگان زلزله وجیبه انسانی همگان می باشد، نیاز بود تا ما فعالیت های هماهنگی را انجام دهیم که خوشبختانه مهاجرین به صورت گسترده استقبال نموده و کمک های خود را در هماهنگی با انجمن به مناطق زلزله زده ارسال نمودند.»
چندین شهر ترکیه به تاریخ 6 فبروی شاهد زلزله با درجه های مختلف بوده که شدید ترین آن 7.7 درجه ریشتر بوده است. در نتیجه این زلزله ها هزاران ساختمان ویران گردیده، بیش از 40 هزار نفر جان باخته و هزاران خانواده دیگر بیجا شده اند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button