افغانستانگزارش ها

وزارت امورشهدا و معلولین، بیش از 13 میلیارد و 593 میلیون افغانی را برای خانواده های شهدا و معلولین، توزیع نموده است.

مولوی عبدالحکیم حقانی معین وزارت امور شهدا و معلولین، امروز در برنامۀ حسابدهی دولت به ملت، گفت در یک سال گذشته 13 میلیارد 593 میلیون و850 هزار و 76 افغانی از طریق حساب بانکی برای خانواده های شهدا (بیوه ها و یتیمان) و معلولان، توزیع شده است.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز یکشنبه 22 اسد سال 1402 هجری خورشیدی در برنامه که در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار شد، معین وزارت امور شهدا و معلولین در رابطه به کار کرد ها، دستاورد های یک سال گذشته و برنامه های آیندۀ این وزارت معلومات داد.
وی گفت،که تا حال 638 هزار و 956 نفر معلول، بیوه و یتیم در وزارت امور شهدا و معلولین ثبت شده است که شامل 180 هزار و 449 معلول مرد و زن می شوند و همچنان متباقی خانواده های شهدا (بیوه ها و یتیمان) امارت اسلامی، خانواده های شهدا(بیوه ها و یتیمان) ملکی و بیوه ها و یتیمان رژیم گذشته است.
او اضافه کرد،که این وزارت به خاطر تامین شفافیت، سروی خانواده های شهدا، بیوه ها و یتیمان ثبت شده را راه اندازی کرد که تا حال حدود 12 هزار بیوه و یتیم و نزدیک به 7500 معلول، غیر مستحق تثبیت شده و از سیستم خارج شدند.
معین وزارت امور شهدا و معلولین، خاطرنشان کرد که در یک سال گذشته به منظور جلب کمک های نقدی، مواد خوراکی، البسه وسایل کمکی بازتوانایی، برای بیوه ها، یتیمان و معلولین؛ به ارزش 8 میلیون و 218 هزار و 106 دالر، با 23 موسسه ملی و بین المللی تفاهمنامه های همکاری عقد شده است.
همچنان در این برنامه مولوی کلیم الله افغان رئیس مالی و اداری وزارت امور شهدا و معلولین، نیز در صحبت هایش گفت،که در سال گذشته برای حدود 3700 معلول خدمات فزیوتراپی، اورتوپیدی، ساخت و ترمیم اعضای مصنوعی و همچنان تداوی امراض مختلف انجام یافته است.
او افزود،که به همین ترتیب 198 معلول به منظور استخدام به اداره های دولتی معرفی شده اند.
به همین ترتیب وی از توجه و تلاش های این وزارت به خاطر ارائه خدمات موثر و فراهم کردن سهولت های لازم برای خانواده های شهدا،بیوه ها و یتیمان و معلولین اطمینان داد.

سیداحمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button