افغانستانگزارش ها

محفلی بمناسبت از دومین‌ سالگرد پیروزی جهاد بیست ساله علیه اشغال آمریکا در کابل گرامیداشت بعمل آمد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ از ۲۴ اسد (دومین سالگرد پیروزی جهاد بیست ساله افغانان علیه اشغال آمریکا) گرامی‌داشت به عمل آورد.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز چهارشنبه 25 اسد سال 1402 هجری خورشیدی از این روز با اشتراک معاون اداری ریاست الوزرا ام ارت اسلامی افغانستان، شماری از اعضای کابینه، مسئوولین ملکی و نظامی و صدها مجاهد در کابل گرامیداشت بعمل آمد.
به گفته‌ی وی؛ در ابتدا برخی افراد مخرب تلاش کردند،که ناامنی را در کشور به وجود بیاورند، اما مجاهدین شجاع ام ارت اسلامی دسیسه آنان را خنثی کردند و اجازه تخریب را به هیچ کس ندادند/نمی‌دهند.
معاون اداری ریاست الوزرا گفت،که در حال حاضر در کشور آزادی بیان موجود و رسانه هم‌چنان فعال است،اما به هیچ‌کس اجازه توهین، تحقیر، تفرقه‌افگنی و نشرات که برخلاف ارزش‌های اسلامی و منافع ملی باشد، داده نمی‌‌شود.
به گفته‌ی او؛ برخی تخریب‌کاران هنوز هم از بیرون کشور علیه ام ارت اسلامی تبلیغات و مطالبی دور از حقیقت را نشر می‌کنند، اما آنان باید بدانند،که این نظام اسلامی از بین نمی‌رود بل‌که در همکاری با ملت مسلمان افغان به پیش روان است.
در ادامه، مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، گفت،که مجاهدینی که حق زنده‌گی نداشتند، پس از بیست سال جهاد و فداکاری، نیروهای ابر قدرت‌ جهان را شکست دادند و افغانستان را از اشغال رهایی بخشیدند.
مولوی متقی افزود که این نظام علی‌رغم تمام دسیسه‌ها و تبلیغات دشمنان‌ آن، بازهم پا برجاست و وضعیت اقتصادی این کشور هم‌چنان با گذشت هر روز رو به بهبودی است.
هم‌چنان،مولوی نورالحق انور، رئیس اداره امور طی گفته‌های خویش، افغانستان را یکی از کشور‌های نامید،که در طول تاریخ بارها از سوی اشغالگران و ظالمان اشغال شده است، اما در نتیجه فداکاری‌ها و قربانی‌های ملت مسلمان و غیور افغان، این اشغال‌گران شکست خوردند و از کشور بیرون رانده شدند.
بلال کریمی، معاون سخنگوی ام ارت اسلامی افغانستان به مناسبت دومین‌سالگرد فتح کابل، اعلامیه ام ارت اسلامی را قرائت کرد،که در قسمتی از آن این‌گونه آمده است: «دو سال قبل، به تاریخ هفت ماه محرم که مصادف با 24 اسد می‌باشد، نیروهای مجاهد ام ارت اسلامی بعد از تصرف 32 ولایت، شهر کابل را نیز فتح کردند.
گفتنی است،که دو سال قبل در همین روز (24 اسد/ 15 آگست) 32 ولایت کشور پی‌هم از سوی مجاهدین ام ارت اسلامی تصرف شد، شهر کابل هم فتح و پدیده اشغال در کشور تمام شد و آزادی کامل به دست آمد.

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button