جهانگزارش ها

فیلم جنجالی «داستان کرالا» و نگرانی‌ از افزایش نفرت‌پراکنی توسط بالیوود علیه مسلمانان در هند

فیلم‌ «داستان کرالا» که اکران آن از ماه مه در هند آغاز شده، دومین فیلم پرفروش هندی سال ۲۰۲۳ میلادی است و داستان زنی هندو را روایت می‌کند که به اسلام گرویده و سپس افراطی شده است. منتقدان بر این باورند که این فیلم درصدد بدنام کردن مسلمانان و انتشار اخبار جعلی درباره آنها بویژه در نزدیکی انتخابات است.

 

گفته می‌شود تریلر این فیلم که «ضد مسلمان» خوانده شده، با الهام از بسیاری از داستان‌های واقعی ساخته شده است و زندگی «دختران بیگناه و قربانی قاچاق» را با هدف «تروریست ساختن آن‌ها» به نمایش می‌گذارد.

 

به عبارت دیگر این فیلم کم‌هزینه، با نشان دادن «عشق‌های جهادی» می‌خواهد اغوای هندوها توسط مسلمانان آنهم با هدف گسترش تروریست اسلام‌گرایانه را، به تصویر کشد.

 

تاریخ تولید فیلم نیز به زمان انتشار یک ادعای دروغین مبنی بر استخدام ۳۲ هزار زن هندو و مسیحی توسط داعش از «ایالت کرالا» واقع در جنوب هند بازمی‌گردد.

 

منتقدان بر این باورند که این فیلم، به دنبال قرار دادن جوامع مختلف هند در برابر یکدیگر، آنهم در آستانه انتخابات ملی سال ۲۰۲۴ است و این نگرانی را ایجاد می‌کند که صنعت بالیوود در آستانه انتخابات سال آینده، به ابزاری برای تبلیغات تبدیل شود.

 

اما سودیپتو سن، کارگردان این فیلم در پاسخ به سوالی درباره جهت‌گیری سیاسی خود به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «من به همه احزاب سیاسی پیشنهاد می‌کنم از فیلم من بهره ببرند و از آن در راستای اهداف سیاسی خود استفاده کنند.»

 

شومیسی یعقوبی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button