افغانستانگزارش ها

ارز ش شناسی و ارزش محوری در ا.ا.ا

مقام‌های بلندپایه حکومتی دیروز شنبه در مراسمی در وزارت دفاع ملی کشور شرکت و سخنرانی کردند که به مناسبت یکصدو چهارمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان از چنگ بریتانیا بر گزار شده بود .

این مراسم با گذاشتن اکلیل گل پای منار آزادی از سوی مقام‌های بلند رتبه حکومت افغانستان آغاز شد.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا

،ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزا،

مولوی محمد یعقوب مجاهد وزیر دفاع ملی ؛ سراج الدین حقانی وزیر امور داخله ، شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معاون و پترولیم ، عبدالمنان عمری، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی در زمره سخنرانان این محفل بودند .

بزرگان حکومت و سخنرانان ، همه و همه ، پیروزی ملت شجاع و با شهامت افغان در برابر قشون اشغالگر بریتانیا را ستوده و این روز را یک روز مهم و تاریخی و یکی از افتخارات بزرگ مردم افغانستان خواند.

شکست سه امپراطوری بزرگ جهان در افغانستان ( انگلیس ، شوروی و امریکا ) درین محفل به عنوان شاهکار بزرگ ملت مجاهد افغانستان مورد تحسین و ستایش قرار گرفت .

سخنرانان درین محفل ، روی تعامل مثبت و سازنده با جهان تاکید کرده و بزرگان .ا.ا.ا همه روی تامین روابط و تعامل نیک با همه کشور های جهان پا فشاری کردند.

این محفل بزرگ و این تجلیل بیانگر چند واقعیت انکار ناپذیر امروز افغانستان است :

نخست اینکه ا.ا.ا تنها و تنها پیروزی خود در برابر امریکا را افتخار یگانه نداسته بلکه به تمام افتخارات و ارزش های ازادی خواهی درافغانستان ، یکسان توجه و ارزش قایل است . همانگونه که جهاد وپیروزی در برابر ناتو و امریکا ، یکی از صفحات روشن و افتخار افرین ملت غیور افغانستان است ، به همان پیمانه جهاد در برابر بریتانیای کبیر ، که زمانی افتاب در قلمروش غروب نمیکرد ، نیز یک افتخار بزرگ ملت افغانیتان است و ا.ا.ا به این افتخار ملت افغانستان ارج و احترام قایل است.

در سالروز شکست و خروج نیرو های شوروی از افغانستان نیز ا.ا.ا با افتخار از تلاش و مجاهدت ملت افغانستان تمجید بعمل اورده و انرا جشن گرفته است.

بدینگونه دیده میشود که ا.ا.ا. بر خلاف انچه که از جانب برخی از حلقات مغرض گفته میشود ، به همه ارزش ها و قربانی های ملت افغانستان احترام گذاشته و خود را دران افتخارات شریک میداند.

دوم اینکه حکومت افغانستان با بزرگداشت از چنین روز ها میخواهد روحیه ازادی خواهی درمیان مردم افغانستان رشد و تقویه شود تا هیچ اهریمنی نتواند پس ازین قصد تسخیر این ملک شهید پرور را کند.

این حکومت حکومت جهاد پرور و مجاهد پرور است وبه افتخارات ملت مجاهد خویش میبالد و فخر میکند . تنها چیزی که درین نظام نمیگنجد ، استفاده غلط از نام جهاد و بازی کردن با خون واحساسات مردم است .

بیایید به جای فکر جدایی ونفاق ، به دور این نظام مجاهد پرور و ازادی پرور جمع شویم تا همه ارزشهای ملی خویشرا در سایه اتفاق و برادری حفظ و تقویه کنیم .

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button