افغانستانگزارش ها

تورنمت بازی های فوتبال مهاجرین در ولایت ترابزون ترکیه برگزار گردید

انجمن فرهنگی و همبستگی هزاره های افغانستان به همکاری اداره مهاجرت، ریاست جوانان و ورزش ولایت ترابزون و با حمایت مالی مؤسسه «GIZ ترکیه»، ابتکار برگزاری تورنمت فوتبال در ترکیه را به دست گرفته، به تاریخ 2 و 3 سپتمبر 2023 مسابقات فوتبال را با حضور 16 تیم از مهاجرین کشور های افغانستان، سوریه، ایران و آفریقا برگزار نمود. این مسابقات در دو روز متوالی برگزار گردیده و در نهایت تیم مهاجرین شهر «کایسری» با شکست دادن تیم مهاجرین شهر «ارزنجان» جام قهرمانی این دور از مسابقات را به دست آورد. تیم های مهاجرین ولایت «ترابزون» و ولایت «گموشخانه» به ترتیب مقام های سوم و چهارم را به دست آوردند.

این مسابقات با هدف گسترش ادغام اجتماعی با عنوان «صلح و دوستی» و با شعار «همه با هم نه به مواد مخدر» برگزار گردید. برگزاری این مسابقات در حالی صورت می گیرد که مهاجرین ساکن در کشور ترکیه انتظار بررسی پرونده ها و انتقال به کشور سومی را می کشند.

انجمن فرهنگی و همبستگی هزاره های افغانستان از محدود نهاد های دادخواه در راستای حقوق پناهنده گان در کشور ترکیه بوده و فعالیت های این نهاد در عرصه های ادغام اجتماعی، آموزش عمومی، محافظت و دادخواهی ادامه دارد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button