افغانستانصحتگزارش ها

طفل و مادر، نام شفاخانه ای است که از سوی بنیاد بیات در کابل افتتاح شد

شفاخانه «طفل و مادر» به‌گونه معیاری از سوی بنیاد بیات در محوطه شفاخانه صحت طفل اندراگاندی در کابل افتتاح و رسماً به وزارت صحت عامه سپرده شد.
به گزارش خبرگزاری توانا: قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه در مراسم افتتاح این شفاخانه گفت که مرگ و میر مادران در کشور در مقایسه با سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته و در بخش بهداشت به کارمندان مسلکی صحی زن نیاز است و امارت اسلامی تلاش دارد تا به این بخش توجه جدی کند.
آقای عباد همچن
همچنان تاکید کرد که، ارایه خدمات خوب در کلینیک‌های مادر و کودک و رسیدگی به موقع بیماران باعث شده است که امروز میزان مرگ و میر مادران و کودکان در کشور به ۲۵۶ تن کاهش بیابد.
احسان الله، بیات، رییس بنیاد بیات در مراسم افتتاحیه ای این شفاخانه گفت: افتتاح این شفاخانه به کاهش بیش‌تر مرگ و میر مادران و کودکان و رفع مشکلات مردم در این زمینه کمک می‌کند.
وی همچنان در ادامه ای سخنانش افزود که، شفاخانه معیاری طفل و مادر را در محوطه شفاخانه اندراگاندی کابل در دوسال با داشتن صد بستر ساخته‌ شده است.
از سویی هم، معاون اداری ریاست‌الوزرا عبدالسلام حنفی از جامعه جهانی خواست تا مانع تطبیق پروژه‌های انکشافی در کشور نشوند.
این در حالیست که وزارت صحت‌عامه، پس از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی، سیصد کلینیک در ولایت‌های مختلف کشور ساخته شده و این وزارت در نظر دارد در سال جاری در ۳۰۰ ولسوالی کشور کلینیک‌های جدیدی را نیز اعمار کند.

نثاراحمد فرامرز
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button