جهانگزارش ها

پنج سال زندان برای یک اینفلوئنسر(تاثیرگذار) اینستاگرامی آمریکایی به دلیل کلاهبرداری از صندوق دولتی کمک به آسیب دیدگان کووید-19

دنیل میلر(Danielle Miller)، اینفلوئنسر ۳۲ساله آمریکایی به دلیل کلاهبرداری از صندوق دولتی کمک به آسیب‌دیدگان همه‌گیری کووید-۱۹ با استفاده از هویت جعلی، به پنج سال حبس و سه سال آزادی تحت نظارت محکوم شد.

میلر با استفاده از هویت‌های جعلی در بازه زمانی سرطان 1399 الی ثور 1400 نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار از صندوق کمک به آسیب‌دیدگان همه‌گیری کرونا وام دریافت کرده است.

او از این پول برای هزینه‌های شخصی از جمله اجاره یک جت شخصی و اجاره یک آپارتمان لوکس و همچنین به نمایش گذاشتن زندگی مجلل در شبکه‌های مجازی استفاده کرده است.

جاشوا اس. لوی، سارنوال منطقه ماساچوست ایالات متحده در بیانیه ای گفته است:

خانم میلر یک اینفلوئنسر نیست بلکه یک خلافکار محکوم است، او در تلاش برای ستاره شدن در شبکه‌های اجتماعی و برای تامین هزینه زندگی مجلل به کلاهبرداری پرداخته است. ما با این حکم نشان داده‌ایم که ساختن چنین زندگی توسط اینفلوئنسرها راه به سوی زندان دارد نه به دست آوردن شهرت سریع. میلر علاوه بر حبس به پرداخت غرامت به مبلغی که بعدا توسط دادگاه مشخص خواهد شد، محکوم شده است.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button