جهانگزارش ها

دبیرکل ناتو خواستار آماده سازی جهت یک درگیر طولانی در اوکراین شد

به گزارش رسانه تاس روسیه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز در اظهاراتی مطبوعاتی از اوکراین خواست تا برای یک جنگ طولانی آماده باشد.

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) امروز در مصاحبه ای احتمال پایان سریع جنگ اوکراین را در زمانی که کی یف به ضد حمله خود علیه روسیه ادامه می دهد، بعید دانست.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الشرق الاوسط، ینس استولتنبرگ در مصاحبه ای با نشریه آلمانی «فونکه» گفته است که، بیشتر جنگ ها زمانی که برای اولین بار آغاز می شود، بیشتر از آنچه پیش بینی می شود طول می کشد.

وی هشدار داده است که، بنابراین باید خودمان را برای یک جنگ طولانی در اوکراین اماده کنیم.

استولتنبرگ با اشاره به اینکه همه ما آرزوی یک صلح سریع را داریم، گفته است که، اگر زلنسکی و اوکراینی ها دست از نبرد بردارند، اوکراین از هستی محو خواهد شد و اگر پوتین پوتین و روسیه سلاح بر زمین بگذارند، در آن هنگام به صلح دست می یابیم.

دبیرکل ناتو درباره خواسته های اوکراین برای عضویت در ناتو نیز گفته است که، هیچ شکی وجود ندارد که اوکراین در نهایت به عضو ناتو خواهد شد و کی یف در نشست ناتو در جولای بیشتر به این پیمان نزدیک شده است.

این در حالیست که به ادعای دبیر کل ناتو شرایطی که در آن بنیان توافقات صلح پایه ریزی می شود، به نسبت توان دو کشور بستگی دارد.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button