جهانگزارش ها

کیم جونگ اون پس از سفر به روسیه، به خانه برگشت

رسانه‌های رسمی کوریای شمالی اعلام کردند که کیم جونگ اون، رهبر این کشور، پس از توقف دو روزه در شهر «ولادی‌وستووک» که در خاور دور روسیه واقع است، به کشور خود بازگشته است.

خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی، ناوقت روز یک‌شنبه، 26 سنبله، گزارش داده است که کیم جونگ اون طی این دو روز در ولادی‌ووستوک از چندین مرکز نظامی، اقتصادی، علمی، آموزشی و فرهنگی بازدید کرد و به این شکل به سفر یک هفته‌ای و غیرمعمول خود به روسیه پایان داد.

در این سفر، کیم به ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، نسبت به تعهد خود برای افزایش همکاری‌های نظامی و اقتصادی اطمینان داد.

دراین گزارش آمده است: «این سفر به منزله فرصتی برای تحکیم روابط سنتی مبتنی بر حسن همجواری و همکاری میان دو کشور است که ریشه در دوستی برادرانه و اتحاد نظامی دارد.»

کیم روز چهارشنبه هفته گذشته با ولادیمیر پوتین دیدار داشت و با یک‌دیگر از پایگاه فضایی وستوچنی در خاور دور روسیه بازدید کردند.

سفر رهبر کوریای شمالی به روسیه را ایالات متحده پیش‌بینی کرده و به کیم جونگ اون در رابطه با کمک نظامی به روسیه در جنگ اوکراین هشدار داده بود.

با این حال کیم جونگ اون در دیدار با پوتین، تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین را «نبردی مقدس» خواند و تاکید کرد که کوریای شمالی در این جنگ از مسکو «بی‌قید و شرط حمایت می‌کند.»

از سوی هم، گزارش‌ها حاکی از آن بود که رهبر کوریای شمالی در این سفر به دنبال کمک‌های روسیه برای برنامه‌های موشکی و ماهواره‌های جاسوسی خود خواهد بود.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button