افغانستانگزارش ها

ملا عبدالغنی بردار معاون اقتصادی ریاست الوزرای حکومت سرپرست تولید برق وانرژی درکشور در اولویت حکومت قراردارد.

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزرا امروز کار احداث پروژۀ تولید 10 میگاوات برق آفتابی را در نزدیکی بند نغلوی ولسوالی سروبی ولایت کابل افتتاح کرد.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز سه شنبه 28 سنبله سال 1402 هجری خورشیدی دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا با نشر خبرنامه یی گفته است،که در مراسمی که به همین مناسبت درحالیکه ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت آب و انرژی و شماری از مسوولین ام ارت اسلامی نیزحضورداشتند، برگزارشده بود،معاون اقتصادی ریاست الوزرا گفت: افغانستان خانه مشترک همه افغان هاست، در این جا عزت شان محفوظ است و این جغرافیا سمبول شناخت و هویت شان می باشد، همین علت است،که ام ارت اسلامی بالعکس سایر نظام های گذشته در خدمت مردم زجرکشیده و آبادانی کشور متعهد است.
ملا عبدالغنی برادرافزود، ام ارت اسلامی این را درک نموده که به خاطر داشتن اقتصاد قوی برق برای صنعت و پیشرفت آن مهم و ضروری می باشد،ام ارت اسلامی جهت رسیدن به این هدف،تولید برق را در داخل کشور در اولویت های خود قرارداده و به تمامی سرمایه گذاران اذعان داشته که در بخش تولید برق در داخل کشور سرمایه گذاری نمایند.
معاون اقتصادی ریاست الوزرا تاکید کرد:‌ با در نظرداشت نیاز دربخش تولید برق، این پروژه، کوچک به نظر می رسد، اما برای من جهت رسیدن به خودکفایی بسیار مهم است.
ملا عبدالغنی برادر یک بار دیگر تاکید کرد،که ام ارت اسلامی با در نظرداشت اهمیت برق مصمم است تا قرارداد تکمیل امور پروژه لین 500 کیلو ولت که از ترکمنستان امتداد می یابد را در بدل یک معدن به شرکت افغان انویست بدهد، که با انجام آن زمینۀ انتقال صدها میگاوات برق به کشور فراهم خواهد شد و سالانه به ارزش 200 میلیون دالرصرفه جویی می شود .
معاون اقتصادی ریاست الوزرا همچنان خطاب به سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت،که دربازسازی افغانستان سهیم شوند واز فرصت های به وجود آمده استفاده کنند.
به گفته منبع: پروژه تولید 10 میگاوات برق آفتابی به حمایت امارت اسلامی از سوی سکتور خصوصی در ظرف یکسال با سرمایه گذاری حدود 700 میلیون افغانی تکمیل می شود.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button