جهانگزارش ها

اوکراین مسوولیت حمله به مقر نیروی‌های بحری روسیه در کریمیه را بر عهده گرفت

اوکراین روز جمعه ۲۲ سپتمبر (۳۱ سنبله) گفت که مقر نیروهای بحری روسیه در شبه جزیرهٔ کریمیه را مورد حملات میزایلی قرار داده است.
به گزارش خبر گزاری توانا:اردوی اوکراین در شبکهٔ تلگرام اعلام کرد: “نیروهای دفاعی اوکراین حملهٔ موفقیت آمیزی را به مقر نیروهای بحری روسیه در بحیرهٔ سیاه در سواستوپول موقتاً اشغال شده انجام دادند.”
وزارت دفاع روسیه ضمن تایید این حمله گفته است که یک سرباز روسی ناپدید شده و به ساختمان این قرارگاه آسیب رسیده است.
اولگ کریوچکوف، مشاور والی کریمیه گفت که همزمان با این حمله، شبکه انترنت شبه جزیره کریمیه نیز با یک “حمله سایبری بی‌سابقه” مورد حمله قرار گرفته است.آقای زیلینسکی ریس جمهوری اوکراین روز جمعه در سخنرانی در پارلمان کانادا گفت: “حمایت کانادا از اوکراین با تسلیحات و تجهیزات به ما این امکان را داده است که جان هزاران نفر را نجات دهیم.”
او افزود که کانادا در تحریم روسیه، الگویی برای سایر کشورهای جهان بوده است.
جستن ترودو، صدراعظم کانادا در دیدار با زیلینسکی تعهد ۴۸۲ میلیون دالر کمک اضافی به اوکراین را داد و گفت این بسته شامل حدود ۵۰ واسطهٔ زرهی و آموزش پیلوت‌های اوکراینی برای طیاره‌های اف۱۶ است.
کانادا تاکنون ۵.۹ میلیارد دالر کمک نظامی به اوکراین فراهم کرده است. ترودو گفت که کانادا به حمایت خود از کیف ادامه خواهد داد. او افزود: “مردم اوکراین نوک نیزه‌ای هستند که آینده قرن بیست و یکم را تعیین می‌کنند.”
این در حالیست که موسسه مطالعات جنگ روز پنجشنبه اعلام کرد در حالی که ضد حملهٔ نیروهای اوکراینی در شرق و جنوب به کندی پیش می‌رود، کیف در هفته‌های اخیر به طور فزاینده تاسیسات نیروهای بحری روسیه در کریمیه را هدف قرار داده است.

نثار احمد فرامرز

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button