افغانستانگزارش ها

پاسخی به یک مشروب فروش

عارف رحمانی عضو پیشین پارلمان افغانستان در یک نوشته ایکه در گروه گردش اطلاعات نخبگان به نشر رسیده الحاج خلیفه سراج الدین حقانی وزیر امور داخله افغانستان را با ادبیات بازاری خود مورد هجوم قرار داده است.عارف رحمانی که قاچاق شراب و مواد مخدرش از هیچ فردی پوشیده نیست در برابر این سخنان خلیفه صاحب که 🙁 در ۲۰ سال گذشته ارزش های دینی و ملی در اثر ظلم های حکومت پیشین صدمه دیده است و حکومت ما در حل منازعات قومی همکار مردم بوده است) ادعا میکند که امارت اسلامی در دوسال حاکمیتش هیچگونه اقدامی بمنظور حل منازعات قومی نکرده است.
این اقا میگوید موتر بمب ها و انفجارات وسر بریدن ها و اخاذی های طالبان از مردم اسلام را بیشتر تضعیف کرده است .
رحمانی ادعا میکند که طالبان مزدوران کشور های دیگر اند وحاکمیت دوساله انها سبب بیزاری مردم از دین شده است.
او عدم رسمیت مذهب شیعه را در افغانستان سبب تضعیف دین خوانده است و …
قبل از اینکه به جواب مشخص اقای رحمانی بپردازیم لازم است همه بدانند که او یک شراب فروش و دایم الخمر است که هیچگونه التفاتی به دین و ارزشهای دینی ندارد . رحمانی کسیست که وزیر مالیه وقت در مجلس پارلمان برایش گفت که : تو با بوتل ها و کارتن های شراب در میدان هوایی کابل از سفر خارجی بر گشته بودی و محصول گمرکی شراب هایت را نیز نپرداخته ای.
زاخیلول در همان مجلس برایش گفت که تو امده بودی و پروژه یک ونیم ملیون دالری را از میخواستی.
او در نتیجه یک معامله پولی به دور شانزدهم پارلمان افغانستان راه یافت و دور هفدهم هم در ولایت غزنی انتخابات صور ت نگرفت زیرا تیکه داران و شرکای قدرت مانع انتخابات درانجا شدند و اشرف غنی تمام کرسی های غزنی را به هزاره ها بدون انتخابات واگزار کرد .
رحمانی که ادعا دارد در ایران در رشته الهیات تحصیل کرده است ، یک ادم کاملا فاقد عقیده اسلامی و معتاد به الکول است وګاه ګاهی که در نشه الکول فرو میرود ، به تناقض گویی و هرزه سرایی دست میزند.
اکنون به اظهارات واهی وبی مورد وی پیرامون گفته های وزیر امور داخله الحاج سراج الدین حقانی میپردازیم :
رحمانی میگوید که حکومت در دوسال اخیر هیچگونه اقدامی برای حل منازعات قومی نکرده است.
این اقا نگفته است که در افغانستان منازعات قومی از کجا امده و چند سال سابقه دارد؟. اقوام افغانستان مانند برادر در کنار هم زندگی کرده و میکنند . در دوسال اخیر کدام منازعه قومی درافغانستان رونما شده است که حکومت باید انرا حل میکرد؟ حتی مشکلی که در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک در حاکمیت جمهوریت به میان امده بود، مشکل قومی نه بلکه مشکل سیاسی دوسه مدعی رهبری در قوم شریف هزاره بود . در دوسال حاکمیت ا.ا.ا.هیچ مشکلی درانجا نیست زیرا تیکه داران قومی حاکم و شریک قدرت نسیتند.
حتی برخی از مشکلات درون قومی در ولایت پکتیا و خوست ، با میانجگری شخص الحاج خلیفه سراج الدین حقانی حل و فصل شده است اما تاجاییکه به اقوام افغانستان مربوط است همه در زیر لوای ا.ا.ا. مانند برادران مساوی الحقوق باهم زندگی میکنند.
رحمانی میگوید موتر بمب ها و انفجارات وسر بریدن ها و اخاذی های طالبان از مردم اسلام را بیشتر تضعیف کرده است .
اقای رحمانی باید بداند که تحریک اسلامی طالبان بمنظور از میان بردن پاتک ها و اخاذی های بی جا و ازار و اذیت مردم فعالیت خویشرا اغاز کرده است. اخاذی ها را افراد مربوط به دوستم ، عطا محمد نور، خلیلی ومحقق وبرخی از تنظیم های دیگر اغاز کرده بودند اما طالبان انرا از میان بردند. غاصبان زمین و مالکان شهرک های غصب شده طالبان و خلیفه صاحب حقانی نیست بلکه چهره های چون خود عارف رحمانی ، فهیم قسیم ، علیپور و….هستند. شما یک طالب غاصب را نشاندهی کنید .
عملیات استشهادی در برابر اشغالگران و متجاوزین ، اسلام را تضعیف نمیکند بلکه لرزه بر اندام دشمنان اسلام می اندازد. عملیات طالبان بر علیه مردم نبوده بلکه کاخ های استبداد وظلم و وحشت را نشانه گرفته است ونتیجه ان ازادی و سر بلندی ملت افغانستان است.
اقای رحمانی اتهام میبندد که طالبان وابسته به دیگران اند وحاکمیت دوساله انها سبب بیزاری مردم از دین شده است. ایکاش واضح میکرد که هدفش از دیگران کی ها اند .
ایا طالبان با انانی وابسته اند که حاضر نمیشوند حکومت طالبان را به رسمیت بشناسند؟
ایا طالبان به انانی وابسته اند که ملیارد ها دالر افغانستان را منجمد کرده اند؟
ایا طالبان به انانی وابسته اند که بار مسوولیت نا امنی های خود را بر دوش افغانستان و امارت اسلامی می اندازند؟
وابسته شما بودید که خود تان ادعا دارید که شورای مقاومت ماهانه یک و نیم ملیون دالر بدست می اورد.
رحمانی میگوید عدم رسمیت مذهب شیعه سبب بیزاری مردم از اسلام میشود.
حاکمیت دوساله ا.ا.ا. سب بیزاری مردم از دین نه بلکه سبب رواوردن بیشتر مردم به دین شده است .اقای رحمانی نباید انقدر بیخبر باشد که نداند افغانستان از لحاظ نماز گزاری درمیان کشرو های اسلامی مقام اول را گرفته است.
رحمانی که خود در پارلمان بوده است باید اینقدر بداند که مذهب شیعه هیچگاهی غیر رسمی اعلان نشده است اما در قوانین دوره های قبلی افغانستان از زمان شاهی تا اکنون این مسله واضح است که هر گاه حالتی پیش اید که قانون در رابطه به ان حکم نداشته باشد به اساس فقه حنفی فیصله صورت میگیرد . این امر به معنی غیر رسمی بودن مذهب شیعه نیست و برادران اهل تشیع ما در احوال شخصی و اجتماعی مطابق به مذهب خویش عمل میکنند.
بهتر اینست که اقای رحمانی در مسایلی صحبت نکند که ظرفیت درک انرا ندارد . اوباید به جای تهمت بستن بالای بزرگان به فکر زندگی در وطن و خدمت به مردم خود گردد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button