افغانستانگزارش ها

نمایشگاه بین المللی کابل و تولیدات داخلی برای 5 روز در کابل امروز با حضوری شماری از مقامات حکومت سرپرست و سفارتخانه های خارجی در کابل افتتاح گردید.

شرکت تجارتی کابل نفیس به همکاری وزارت صنعت و تجارت و اتاق صنایع و معادن افغانستان امروز به مناسبت از هفته صنعت نمایشگاه بین المللی کابل را تحت عنوان تولیدات داخلی یاتوان و تداوم برای مدت 5 روز با حضور معاونین ریاست الوزراء ام ارت اسلامی،ادارات دولتی، نماینده گان سفارت خانه‌‌های خارجی، تاجران و صنعتکاران در مرکز نمایشگاه بین المللی افغانستان در کابل افتتاح نمود.

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز پنجشنبه 21 ثور سال1402هجری خورشیدی نمایشگاه بین المللی کابل به هدف بازاریابی محصولات و تولیدات داخلی، حمایت از سرمایه گذاران ملی، ایجاد ارتباط بین تاجران و سرمایه گذاران و معرفی تولیدات داخلی به شهروندان برگزار گردید، در این نمایشگاه، به تعداد 750 فابریکه در 55 بخش گوناگون محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء ام ارت اسلامی در این مراسم در بخش از سخنان اش گفت،که برگزاری همچنین نمایشگاه ها در رشد اقتصاد افغانستان نقش اساسی دارد، زیرا محصولات تولیدی تاجران برای مردم معرفی می‌شود.

وی افزود،که ام ارت اسلامی سیاست متوازن دارد و می خواهد که با کشورهای جهان تعامل نیک و دوطرفه داشته باشد.

معاون سیاسی ریاست الوزراء بیان کرد،که ام ارت اسلامی نیازمند همکاری شهروندان است تا در تمام عرصه ها بتواند مشکلات را حل کند.

مولوی عبدالکبیر از کشورهای جهان خواست تا ام ارت اسلامی را به رسمیت بشناسند و روابط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با حکومت فعلی افغانستان برقرار کنند.

از سوی هم شیرباز کمین زاده،سرپرست اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت،که افغانستان قدم‌های مهم به طرف خودکفایی برداشته است و ام ارت اسلامی حمایت دوامدار از صنعت کشور تا هنوز انجام داده‌است.

وی افزود،که افغانستان با استفاده از منابع طبیعی و موقعیت استراتیژیک خود می تواند،نقش تاثیرگذار در رشد اقتصادی منطقه و جهان ایفا کند.

وی برای استفاده از فرصت های اقتصادی افغانستان توسط سرمایه‌گذاران تاکید کرده و خواهان برگشت تاجران به کشور شد.

محمدیونس مومند،سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان گفت،که در بخش کاهش مالیات بالای سرمایه گذاران کار جریان دارد تا مشکلات تاجران حل شود.

سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان افزود،که یک کمیته ایجاد شده تا در عرصه حل مشکلات تاجران کار کند. به باور او زمینه سرمایه‌گذاری تاجران خارجی و داخلی در افغانستان مهیا شده است.

عطاالله عمری، سرپرست وزیر وزارت زراعت،آبیاری و مالداری ام ارت اسلامی گفت،که بخاطر اشغال افغانستان به دست خارجی‌ها در عرصه های اجتماعی و اقتصادی عقب ماندیم ولی با آمدن ام ارت اسلامی رشد اقتصادی در حال پیشرفت است”.

گفتنی است،که در یک سال گذشته تابحال چندین نمایشگاه بزرگ در کابل و دیگر ولایات افغانستان به همکاری حکومت سرپرست برگزار شده است.

 

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button