جهانگزارش ها

از خواست، مخالفان جنگ در غزه مبنی بر توقف حمایت امریکا به اسرائیل تا بازدید بلینکن از این کشور

قرار است انتونی بلینکن وزیر خارجۀ امریکا امروز چهارشنبه از اسرائیل بازدید کند.

سازمان صحی جهان می گوید که در نتیجۀ ازدحام بیش از حد، آوارگی هایی گسترده و آسیب دیدن زیربناهای آب و بدرفت، یک “فاجعه صحی عمومی” در نوار غزه، قریب الوقوع است.

در همین حال، مخالفان جنگ اسرائیل در غزه خواهان توقف حمایت امریکا به اسرائیل شدند.

وزارت خارجه امریکا امروز (چهارشنبه ۱۰ عقرب) گفته است که، آقای بلینکن در این سفرش با اعضای کابینه اسرائیل ملاقات کرده و سپس از کشورهای دیگر منطقه نیز بازدید خواهد کرد.

سازمان صحی جهان می گوید که در نتیجۀ ازدحام بیش از حد، آوارگی هایی گسترده و آسیب دیدن زیربناهای آب و بدرفت، یک “فاجعه صحی عمومی” در نوار غزه، قریب الوقوع است.

کریستین لیندمایر، سخنگوی این سازمان به روز سه شنبه همچنین در مورد خطر مرگ افرادملکی در نوار غزه هشدار داد که مستقیماً با بمباردمان اسرائیل، ارتباط ندارد.

مخالفین جنگ اسرائیل در غزه از کانگرس امریکا خواستند کمک مالی به اسرائیل را متوقف کند.

در همین حال، انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، از کمیته تخصیص اعتبارات مجلس سنای آن کشور، میلیاردها دالر کمک نظامی برای حمایت از اسرائیل، اوکراین و سایر مصارف امنیتی، درخواست کرده اند.

در حالیکه از جنگ اسرائیل و حماس سه هفته می‌گذرد، مسئولان خدمات صحی فلسطینی دیروز سه‌شنبه از کشته شدن حدود ۵۰ نفر دیگر از فلسطینیان در اثر حملات هوایی نیروهای اسرائیلی بر یک اردوگاه تجمع بیجا شدگان داخلی در شمال نوار غزه خبر دادند.

براساس خبرگزاری رویترز، مقامات صحی در نوار غزه تحت کنترل حماس می گویند که از آغاز حملات هوایی اسرائیل بر این منطقه، بیش از ۸۳۰۰ فلسطینی کشته شده اند.

 

بصیر سادات

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button