افغانستانگزارش ها

بزرگترین مارکیت میوه و ترکاری به ارزش 10 میلیون دالر در زون غرب افتتاح گردید

محفل افتتاحیه بزرگترین مارکیت میوه و ترکاری فروشی زون غرب کابل امروز از سوی شرکت تجارتی شاهد منصور با همکاری شاروالی کابل با حضور شماری از تاجران، سرمایه‌گذاران و دهاقین در کمپنی کابل برگزار گردید.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز چهارشنبه 10 عقرب سال 1402 هجری خورشیدی سمیع الله شاهد، رئیس شرکت تجارتی شاهد منصور و مسوول عمومی مارکیت میوه زون غرب در سخنان اش گفت،که مکان این مارکیت با شهرداری کابل قرارداد شده و برای صدها نفر زمینه کار فراهم می شود.
وی گفت،که قرار است در این مارکیت بیش از 2 هزار دوکان میوه فروشی و ترکاری فروشی ساخته ایجاد شود
براساس گفته های سمیع الله شاهد، مقدار سرمایه گذاری اولیه در این مارکیت به ارزش 10 میلیون دالر است و برای ایجاد سردخانه‌ها نیز 17 میلیون دالر سرمایه گذاری خواهد شد.
مسئول مارکیت میوه و ترکاری فروشی زون غرب، بر سرمایه گذاری تاجران افغانستان در بخش‌های مختلف تاکید کرد.
از سوی هم محمد ادریس فقیرزاده، رئیس شورای فرمولیان افغانستان در این محفل گفت،که نبود مارکیت معیاری در کابل که یک سردخانه داشته باشد یکی از مشکلات دهاقین بود و با ایجاد این مارکیت مشکلات مردم حل خواهند شد.
وی از شاروالی کابل خواست،که مکان‌های مناسب را برای تاجران مهیا کنند،تا آنان در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و ایجاد شغل برای جوانان فراهم شود.
محمد ادریس فقیرزاده، رئیس شورای فرمولیان افغانستان گفت،که نبود مارکیت معیاری در کابل که سردخانه داشته باشد یکی از مشکلات دهاقین بود و با ایجاد این مارکیت مشکلات مردم حل خواهد شد.
وی از شاروالی کابل خواست،که مکان‌های مناسب را برای تاجران و سرمایه گذاران در کابل مهیا نمایند،تا آنان در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و ایجاد شغل برای جوانان فراهم شود.
مولوی حبیب الرحمان،آمر تنظیم مارکیت‌های شاروالی کابل گفت،که شاروالی کابل آماده است تا با امضای قرارداد با شرکت‌های خصوصی مکان‌های مناسب را برای سرمایه‌گذاران آماده نمایند.
گفته می شود،که هزاران تُن میوه افغانستان سالانه از طریق مرز تورخم به پاکستان صادر می‌شود، ولی با افزایش تنش‌های سیاسی پاکستان با افغانستان هر از گاهی مرز تورخم را مسدود کرده و میوه‌های افغانستان فاسد می‌شود،که ایجاد سردخانه‌ها و مارکیت‌های میوه در نگهداری میوه‌ها برای دهاقین سودمند است.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توان

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button