افغانستانگزارش ها

بیش از ۸۰ تن از بانوان از یک کارگاه خیاطی در کابل، فراغت حاصل کردند

محفل فراغت بیش از 80 بانو پس از سپری نمودن کارگاه شش ماهه خیاطی به کمک مؤسسه خیریه‌ و خدمات اجتماعی شفق در کابل برگزار گردید.
این محفل با حضور معین اداری اطلاعات و فرهنگ، معاون اتاق تجارت و سرمایه گزاری، مسؤولین رسانه ها، جوانان و خبرنگاران، دیروز (چهار شنبه 17 عقرب) درکابل برگزار شد.
یلدا شفق عظیمی، رئیس مؤسسه خیریه‌ی شفق گفت:”در این دوره‌ی کارگاه شش ماهه، بیش از 80 بانو فراغت حاصل کردند.”
خانم شفق از حکومت ا.ا.ا خواست تا برای بانوان که فراغت حاصل نمودند زمینه‌ی کار را مساعد سازد تا این بانوان برای بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌های شان سهم بگیرند.

از سوی هم، حاجی خیر محمد مایل، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری و رئیس شرکت بشیر نوید گروپ گفت”برای بانوانی که فراغت حاصل نمودند، غرفه هایی را در اختیار شان قرار می‌دهیم تا از این طریق محصولات تولیدی‌شان را به آسانی به فروش برسانند.”

حجت الله مجددی، رئیس خبرنگاران آزاد افغانستان با ابراز خرسندی گفت:”راه اندازی چنین کارگاه‌ها در کشور برای بانوان امید خلق خواهد کرد و در پهلوی آن تصورات نادرست در ارتباط، قیودات زنان را به نمایش میگذارد”
آقای مجددی از امارت اسلامی خواست تا با در نظر داشت ارزش های دینی، ملی و فرهنگی فضای مناسب برای تعلیم و کار زنان مساعد سازد.

همزمان با این رئیس شبکه ملی زنان افغانستان کارگاه مذکور را مؤثر خوانده و گفت:” در شرایط فعلی که بانوان در ناامیدی عظیم بسر میبرند راه اندازی چنین کارگاه‌ها انگیزه بانوان را افزایش خواهد داد و برای اقتصاد کشور کمک ارزنده‌یی را ایفا میکند”

در پایان محفل مؤسسه خیریه شفق، به نهادهای همکار این مؤسسه تقدیرنامه‌هایی را اعطا کرد و برای فارغان این دوره‌ی خیاطی سند فراغت توزیع نموند.
از فعالیت مؤسسه خیریه‌ی شفق یک سال میگذرد و ساحه فعالیت این مؤسسه بیشتر در بخش‌06های خدمات اجتماعی، تعلیم و تربیه و صحت بوده در طول این مدت در سراسر کشور فعالیت داشته است.

بصیر سادات
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button