جهانمقاله

تمام خاک اسرائیل ومناطق اشغالی فلسطین، منطقه های اشغالی می باشند!

تمام خاک اسرائیل ومناطق اشغالی فلسطین، منطقه های اشغالی می باشند!
غلام علی صارم
17/8/1402
اسرائیل به کمک استعمارانگلیس درمنطقه ساخته شده است! ازاین رو، هم خاک اسرائیل هم بقیه ای خاک فلسطین راکه اسرائیل درجنگ 1967 اشغال کرده است؛هردو سرزمین های اشغالی می باشند. مثلا، درسال 70 میلادی، امپراتوری روم، یهودی ها را ازمنطقه بیرون وبه آن سوی مد یترانه رانده بود. درآن سوی مد یترانه هم، اروپایی ها اول به جرم به صلیب کشیدن عیسی وبعدا هتلربه جرم یهودی بودن شکنجه شان داد. صهیونیسم که دراثر ستم اروپایی ها بریهودی ها درسال 1897 دراروپا ساخته شده بود، تلاش برای رسیدن به فلسطین را شروع کرد، اما ترکیه عثمانی به آن موقع نداد. درآن برهه وبعدازآن، عرب ها دو اشتباه کردند که تا وان آن را فلسطینی ها پرداخته ومی پردازند: نخست، استعمارانگلیس، شریف حسین ، پدرکلان پاد شاه کنونی اردن ومحافظ کعبه و امیرحجازرا فریب داد که اگربا ما درجنگ جهانی اول علیه ترکیه ای عثمانی ائتلاف وجنگ نما ئید، برایتان خلافت عربی را درجای خلافت عثمانی می سازیم. شریف حسین فریب خورد وکمک به نابودی عثمانی وایجاد اسرائیل کرد. جالب این است که، پیش ازنابودی عثمانی، درسال 1917، بالفوروزیرخارجه انگلیستان اعلام ساختن کشوراسرائیل را کرد تا به دهن شریف نا شریف مکه سیلی زده باشد. دراین راستا، درسال 1948،اسرائیل ایجاد کرده شد. عرب ها درآن وقت جنگ کردند اما موفق نشدند؛ دوم، جمال ناصر شعارداد که اسرائیل را درمد یترانه می اندازد؛ برخلاف، اسرائیل درسال 1967 ، بقیه فلسطین را اشغال وناصررا شکست داد وسادات درسال 1973 جنگ کرد ودرسال 1978 با اسرائیل آشتی وصحرای سینا را دوباره از اسراییل گرفت وفلسطین اشغالی را قربانی کرد.
دررابطه به شکست ذلت بارعرب ها دربرابر اسرائیل وقربانی شدن فلسطینی ها، دومسئله بسیارمهم است: نخست اسرائیل وقتیکه فلسطینی ها را می کشد؛ فکرمی کند که علیه هتلرجنگ وسربازان اورا می کشد! دوم، اسرائیل وامریکا کوشش به ادامه حکومت های مستبد عربی می کنند. به این خاطرکه، تحقق دموکراسی توده ها را به میدان می آورد وتوده های عرب اسرائیل را به آن سوی مد یترانه برمی گردانند. ازهمه خنده داراینکه، مستبدان عرب آن قدر که نیروهای مبارز مذهبی وسکولارمخالف خود را کشته اند، یک برمیلیونم آن یهودی ها را نکشته اند. بطورنمونه، جمال ناصر هزاران عضو جمعیت اخوان را شهید ومهاجرکرد ودربرابراسرائیل درسال 1967 بسیارذلت بارشکست خورد ودوسال بعد ازغم سکته کرد ومرد. مسخره ترازناصر، رژیم وقت سوریه درسال 1982 ، 42 هزارمردم سوریه رادرشهرحما کشت واما کوشش درجهت گرفتن بلندی های جولان ازاسرائیل نکرد.
بهر صورت بنای ما در این نوشتار آشنایی بیشتر با این رژیم و اهداف جنایتکارانه آن است که از روز یکه در این سرزمین پاگرفته جز قتل و کشتارو جنایات ضد بشری چیزی دیگر از آن دیده نشده، که بصورت مختصر به آن اشاره می کنیم :
رژیم صهیونیستی، ذاتأ رژیمی گسترش گرا و توسعه طلب محسوب می شود. این رژیم در دستیابی به ایده های اصلی، ریشه ای و بلند مدت خود در منطقه خاورمیانه از جمله اده نیل تافرات همواره دو استراتیژی کلی را در دستور کار خود قرارداده است و رهبران رژیم اشغالگرهم در دوره های مختلف ، فراز و نشیبهایی این استراتیژی ها را به عنوان چارچوب کلی سیاست منطقه ای خود قرار داده و تاکتیکهای متفاوتی را درتحقق هرکدام از آنها و سازگار با ماهیت کلی اشاره شده اتخاذ نموده اند. استراتیژی اول، بر بسط و گسترش جغرافیایی و سرزمینی بنا شده است و همان گونه که تاریخ این رژیم قبل و بعد از شکل گیری رژیم اشغالگردر 1948نشان میدهد، رهبران آن از درون فلسطین با اشغال سرزمین های فلسطینیان چه از طریق خرید اجباری و چه از طریق تخریب منازل و اماکن فلسطینی و گسترش شهرک نشینهای صهیونیستی و در خارج از فلسطین نیز با اشغال جنوب لبنان، بلندی های جولان و غیره در راه تحقق این استراتیژی گام برداشته اند. استراتیژی دوم، برپایه تحقق رژیم اشغالگرقوی تر از لحاظ نظامی، فنی و به ویژه اقتصادی در منطقه خاور میانه بنا نهاده شده است. این رژیم امروزه با توجه به حمایتهای مستقم و همه جانبه امریکا و با دراختیارداشتن حداقل 200 کلاهک هسته ای و ابزار و امکانات نظامی و به ویژه صنایع پیشرفته هوایی جزء ده کشور اول دنیا از لحاظ نظامی محسوب می شود . از طرف دیگر، آنچه از جنبه نظامی بارز تر و محسوس تر است، قدرت اقتصادی یهود و رژیم صهیونیستی است که خود موجبات شکل گیری لابیهای قدرتمند یهودی و به تبع آن نفوذ بسیار زیاد صهیونیستی در جهان و حتی در کشور های بزرگ دنیا نظیر امریکا را فراهم ساخته است .
رژیم صهیونیستی را باید رژیمی دانست که نمی تواند نسبت به حفظ و تضمین منافع خود در منطقه خاور میانه بی تفاوت باشد. دلایل این امر بر کسی پوشیده نیست. به لحاظ اقتصادی، رژیم صهیونیستی از طریق شبکه های گسترده فعالیتهای اقتصادی که توسط بخش خصوصی آن کشور اداره می شود سعی می کند ابتکارعمل را در زمینه های اقتصادی و تجاری بدست گیرد. از لحاظ سیاسی، رژیم اشغالگرسعی می کند در عین حال که برای حفظ منافع ایالات متحده امریکا در منطقه خاور میانه به عنوان رادار عمل می کند ، معادلات سیاسی منطقه را به نفع خود تغیردهد. این نکته بدیهی است که این رژیم از لحظه شکل گیری خود علاوه برعدم رعایت منافع منطقه ای، سعی می کند به عنوان یک عامل توازن منافع ایالات متحده نیز عمل کند.
رژیم اشغالگر از لحاظ نظامی، سعی در بالا بردن توانایی خود دارد و در زمینه های نظامی متعارف و غیر متعارف نیز خود را مقید به تعهدات بین المللی نکرده و از امکانات نظامی خود به عنوان عاملی برای گسترش حوزه نفوذ خود استفاده می کند.
رژیم اشغالگر روابط امنیتی منطقه ای خود را نه رابطه افقی، بلکه رابطه ای عمودی، محدود، دولت با دولت و متمایل به حفظ وضعیت نظامی شدید میداند. از این رو بازدارندگی موثر، چند جانبه و جامع ، اساس تفکر استراتیژیک این کشور را تشکیل میدهد. این استراتیژی فقط شامل دستیابی این کشور به سلاح های اتمی نمی شود بلکه حفظ وضعیتی موسوم به آفندی – پدافندی با استفاده از جنگ افزار های متعارف را نیز در بر می گیرد.
از هنگام تاسیس و تشکیل دولت اشغالگردر منطقه و رسمیت یافتن موجودیت آن از سوی جامعه بین المللی و کسب پشتیبانی بی دریغ قدرت بزرگ نظامی –اقتصادی دنیا(امریکا) عملکرد این رژیم در برابر کشور های همسایه و مخصوصا مسلمانان فلسطین و نوار غزه توأم با خشونت و جنایت بوده است، چنانچه اخیرأ که سفارت امریکا در اسرائیل از محل قبلی به بیت المقدس انتقال یافته و بیت المقدس را به عنوان پایتخت این کشور جنایتکار به رسمیت شناخت، حرکت های مدنی مردم فلسطین و مخصوصا نوار غزه از جنانب این رژیم جنایت پیشه با گلوله های آتشین پاسخ داده شد که در نتیجه دهها انسان به جرم حق طلبی شهید و بیش از 2800 نفر دیگر زخمی گردیدند. اما با تاسف درپی این همه جنایت ملل متحد که بخاطر یک ادعای واهی مبنی براینکه عراق سلاح های کشتار جمعی دارد دنیا را بسیج و این کشور را زیر و روکرد و بالاخره ثابت شد که سلاح کشتار جمعی این کشور خیالی بیش نبوده است. اما در برابر این همه جنایات اسرائیل چنان مهر سکوت بردهان زده و چشمان ناپاک خود را بستند که گویا آب از آب تکان نخورده است و این اولین باری نیست که این موسسه مزدور در برابر جنایت اسرائیل سکوت اختیار نموده و آخرین بارش هم نخواهد بود .
اخیرا جنگی که در یک ماه قبل از امروز آغاز شده و تاهنوز بیش از ده هزار زن و طفل و کودک و غیرنظامی ها شهیده شده اند و طبق گزارشها درهر ده دقیقه کودکی شهید و دو کودک دیگر زخمی می شود و مردم دنیا حتی از کشور های که حکومت های شان حامی رژیم جنایت کار اسرائیل هستند، دست به تظاهرات گسترده زده و حمایت شانرا از مردم مظلوم فلسطین اعلان کردند، بازهم این موسسه ناپاک خاموش و مهر سکوت بردهان دارد.
ما امیدواریم که روزی بشریت مخصوصا کشور های اسلامی با هماهنگی و حس دینی و انسان دوستی این غده سرطانی را از میان بردارند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button