جهانخبرها

مذاکرات مستقیم جاپان با ایران و حوثی‌ها درباره کشتی ربوده‌شده

وزیر خارجه جاپان روز دوشنبه ۲۹ عقرب اعلام کرد پس از ربوده شدن یک کشتی باری با ۲۵ خدمه که متعلق به یک تاجر اسرائیلی بوده و توسط یک شرکت جاپانی اداره می‌شد مستقیما وارد مذاکره با حوثی‌های یمن شده است.

یوکو کامیکاوا گفت، توکیو با اسرائیل و نیز مستقیما با حوثی‌های یمن در ارتباط است. او افزود: ما از عربستان، عمان و ایران و سایر کشورهای درگیر درخواست کردیم که فورا و قویا از حوثی‌ها بخواهند تا خدمه این کشتی را هرچه زودتر آزاد کنند.

به گفته وزیر خارچه جاپان این کشور به اقدامات لازم در همکاری با سایر کشورها برای آرام کردن اوضاع ادامه می‌دهد.

سخنگوی حوثی‌های یمن گفت، این گروه روز یک‌شنبه یک کشتی اسرائیلی را توقیف کرده‌اند اما اسرائیل گفت این کشتی متعلق به یک شرکت بریتانیایی بوده است.

طبق اعلام شرکت امنیت دریایی آمبری این کشتی به نام شرکت Ray Car Carriers ثبت شده که شرکت مادر آن متعلق به آبراهام رامی یک تاجر اسرائیلی است.

 

دولت جاپان روز دوشنبه اعلام کرد توقیف کشتی گالاکسی ریدر را که توسط یک شرکت جاپانی به نام “نیپون یوسن” اداره می‌شده و به نام NYK هم خوانده می‌شده، به شدت محکوم می‌کند.

 

اسرائیل اعلام کرد که این کشتی ترابری بین ترکیه و هند در حرکت بوده و ۲۵ خدمه آن از کشورهای اوکراین، بلغارستان، فیلیپین و مکزیک هستند و تبعه اسرائيلی در بین آنان نیست.

عبدالخلیل فقیرزاد

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button