افغانستانمقاله

ختم آتش بس و کشتار مجدد مردم بی دفاع فلسطین توسط اسرائیل

ختم آتش بس و کشتار مجدد مردم بی دفاع فلسطین توسط اسرائیل

غلام علی صارم
بعد از ختم روز های تعیین شده آتش بس که تعدادی از اسراء هم تبادله گردیدند، اسرائیل مجددآ بمباران غزه را از سرگرفته و تا دیروز تعداد شهدای مردم مظلوم فلسطین به هفت صد نفر رسیده بود.
باید اذعان بداریم که قربانیان این حملات وحشیانه اسرائیل اکثرآ زنان و کودکان معصوم هستند که جمعی زندگی را از دست داده و تعدادی هم تازنده اند باید رنج ناقص الاعضا بودن را بکشند.
طبق گزارش های رسانه ها و منابع معتبر تا هنوز حدود شانزده هزار نفر شهید و بیش از چهل و یک هزار نفر دیگر زخمی شده که در میان این زخمی ها هزاران نفر آن یکی از اعضای بدن خود را از دست داده اند.
جهان غرب در راس حکومت امریکا نه تنها جنایات اسرائیل را محکوم نکرده و در جهت خاموش کردن جنگ تلاش نکردند بلکه به این آتش دامن زده و رسما پشتیبانی خود را از اسرائیل اعلان و پیشرفته ترین سلاح ها و مخرب ترین بمب ها را در اختیار این رژیم جنایتکار قرار دادند.
سکوت مرگبار حکومات دنیای غرب مخصوصا کشور های مثل امریکا که خود را مدافع حقوق بشر و سردمدار دموکراسی میداند و همچنان تعدادی از هم پیمانان اروپایی این قدرت غربی را همچنانکه مشاهده گردید، در این حوادث خونین مشت بسته شانرا باز و چهره های خون آشام شانرا که پشت این شعار های دروغین قرار داده بودند آشکار و عیان ساخت. برای اثبات این مدعا که امریکا پشت این همه جنایات بشری نه تنها در فلسطین بلکه در همه دنیا ایستاده و هر جنایتی را سپورت می کند مثل جنگ در اوکراین، ودر کشور های آسیایی که بارها متذکر شده ایم، کافیست که کشته شدن یک زن بنام مهسا امینی که معلوم نیست علت قتلش چه بوده و در مقابل کشته شدن هزاران زن و کودک فلسطینی را در حملات وحشیانه اسرائیل مقابل هم قرار داده و عکس العمل این کشور جنایتکار را مقایسه کنیم. البته آنچه مشهود است در تظاهرات و بی نظمی های که در ایران در پی مرگ مهسا بوجود آمد ظاهرآ بخاطر دفاع از حق او صدها میلیون دالر و شاید هم بیشتر مصرف کردند تا وضعیت کشور ایران را که در سیاست گذاری هایش مستقل از امریکا عمل می کند را برهم بزنند. اما در مقابل برای اسرائیل بمب های مخرب خیلی قوی میدهد تا مواضع فلسطینی ها را با آنها تخریب و زنان و کودکان و غیر نظامی ها را قتل عام نمایند. اینست دفاع امریکا از انسانیت و حقوق بشر! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
با صراحت بعرض برسانم که حادثه خونین فلسطین نقاب دروغین امریکا و متحدانش را دور انداخته و این کشور را در حالتی قرار داده که با توجه به شعار ها و اعلامیه های اخیر به نظر میرسد که در پی جبران و تلافی رسوایی های هستند که خود ببار آورده اند. اما به نظر ما این خشت از قالب برآمده و دوباره نخواهد جا افتاد و امریکا بازهم با شعار های دروغین خود نمیتواند محلی برای خودش مخصوصا در جهان شرق و آسیا ایجاد نماید.
در مقابل این همه وقتی سکوت شرم آور کشور های اسلامی مخصوصا اعراب را که می بینیم ما را به ورطه ناامیدی می برد. امروز فقط حزب الله لبنان و یمنی های قهرمان هستند که در کنار مردم فلسطین ایستاده و بدفاع از این سرزمین اسلامی مردانه در کنار برادران خود اقدام به دفاع نمودند و کشتی های اسرائیل را به اسارت خود در آورده و در سطح تبلیغات و رسانه ها نیز مردانه موضعگیری نمودند .
حکام کشور های عربی که مثل افعی در کنار سرمایه های خدادادی حلقه زده اند گمان می کنند که اینها را امریکا در بدل مزد مزدوری شان داده اندو در واقع خدا را فراموش کرده اند. امروز سکوت در برابر جنایات اسرائیل از هرکسی که باشد اعم از مسلمان و غیر مسلمان، خود جنایت بزرگ و نا بخشودنی است. حکام اسلامی هم بپذیرند که سکوت شان در برابر جنایات اسرائیل در برابر مردم فلسطین، ننگین ترین عملی است که ثبت تاریخ حکومت و کشور شان خواهد شد.
این چند حدیث را به عنوان نمونه که گوشه ای از تاکیدات بزرگان اسلام در مورد یاری مظلومان هست، اولا برای سردمداران حکومات کشور های اسلامی که شریان های حیاتی و دارایی های بیت المال را در دست دارند و با کمال ذلت در برابر قتل عام برادران مسلمان خود در فلسطین سکوت اختیار نموده اند و ثانیا به همه مسلمین جهان به عرض میرسانم :
پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را که از مسلمانان یاری می‌طلبد بشنود، اما به یـاری آن مظلـوم برنخیزد، مسلمان نیست.
در منابع اسلامی، روايات متعدّدى درباره لزوم دفاع از مظلومان وجود دارد، كه به چند نمونه آن اشاره مى شود:
1. پيامبر گرامى اسلام(صلى الله عليه وآله) فرمودند: «مَنْ اَخَذَ لِلْمَظْلُومِ مِنَ الظَّالِمِ كانَ مَعى فى الجنّة مُصاحِباً»؛ (كسى كه حقّ مظلوم را از ظالم بگيرد [چه مظلوم، مسلمان باشد، و چه غير مسلمان] در بهشت با من خواهد بود). جايگاه بسيارى از انسانها در بهشت خواهد بود، ولى همه بهشتيان اين سعادت را ندارند كه در كنار پيامبر بزرگوار اسلام(صلى الله عليه وآله) باشند، امّا كمك كردن و يارى رساندن به مظلوم، و گرفتن حق او از ظالم، به قدرى مهم است كه انسان را در بهشت همنشين پيامبر(صلى الله عليه وآله) مى كند.
2. در حديث ديگرى از پيامبر گرامى اسلام(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينْ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم»؛ (هر كس صداى مظلومى را بشنود كه از مسلمانان كمك مى طلبد، و به كمك او نشتابد مسلمان نيست).
اين روايت نيز عام است و شامل غير مسلمانان نيز مى شود. بنابراين، طبق روايت فوق هر كس نداى مظلوميّت مظلومى را بشنود، و استغاثه اش به گوش او برسد، و توانايى يارى رساندن به او را داشته باشد، و به ياريش نشتابد مسلمان نيست. شما اين دستور عالى اسلام را با رفتار دنياپرستان و پول پرستان دنياى مدرن امروز مقايسه كنيد. آنها صريحاً مى گويند: «ما در جايى سرمايه گذارى مى كنيم كه منافعى داشته باشيم، اگر در بوسنى و هرزگوين صدها هزار نفر كشته شوند براى ما مهم نيست، زيرا منافعى در آن منطقه نداريم!».

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button