افغانستانگزارش ها

شورای جوانان دره ترکمن ولسوالی سرخ پارسای ولایت پروان ششمین دور جام فوتسال خویش را افتتاح کردند

عقل سلیم در بدن سال است. باید ذهن خود را با دانش و جسم خود را با ورزش قوی بسازیم. هدف برگزاری این جام فوتسال که ششمین دور تورنمنت دره ترکمن را میان 27 تیم از سرتاسر دره ترکمن تحت نام شهدای دره ترکمن وبرادری، برابری ،تفاهم و همبستگی و سوق دادن جوانان و نوجوانان و بزرگان این دره را بسوی ورزش و صحتمندی و بخاطر تفریح سالم میان مردم برگزار نموده آمد.

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز جمعه 17 قوس سال 1402 هجری خورشیدی عبدالوهاب تابان رئیس شورای جوانان دره ترکمن ولسوالی سرخ پارسای ولایت پروان می گوید،که همه ساله چنین جام تورنمنت فوتسال را برای مردم و جوانان خویش راه اندازی میکنیم،که مورد استقبال جوانان، مردم و حکومت خویش برخوردار میشویم و هدف از این تورنمنت یادو بود از شهدای عزتمند و سربلندی دره ترکمن، برای اتحاد مردم، شناخت بهترین چهره های ورزشکار، انتخاب تیم منتخب می باشد.

فرید احمد یوسفزی معاون فنی کمیته فوتسال افغانستان در ادامه گفت،که جوانان دره ترکمن در تمام عرصه ها دانش و ورزش ممتاز اند.

وی اضافه کرد،که تربیت بدنی ورزش افغانستان در تلاش است که در تمام بخش های ورزش در تمام نقاط افغانستان و تمام ورزش کاران را حمایت کند.

آقای یوسفزی بیان کرد،که در سال گذشته نیز به رده های سنی مختلف ورزشکاران انتخاب کردیم و به لیگ ها بالا تر راه دادیم.

آیت الله محمدی رئیس علمای دره ترکمن اظهار کرد،که اسلام برا انسان به تمام استعداد های جسمانی و روحانی بر شکوفای آن توصیه، تشویق و امر نموده است.

وی علاوه کرده که اسلام گفته است،که از تمام جسم خویش مواظبت کرده قوی بسازید یعنی ورزش کند و یک انسان تنها بر این نیست که جسم خود را بارور و قدرتمند بسازد بلکه باید استعداد روحی و اخلاقی خویش را نیز بارور سازد.و روح سالم ، عقل سالم و کمال انسانی در بدن انسان شرط اساسی است.

سید غضنفرقادری معاون فنی کمیته ورزشی شورای جوانان دره ترکمن می گوید،که ششمین دور تورنمنت دره ترکمن را میان 27 تیم از سرتاسر دره ترکمن تحت نام شهدای دره ترکمن بخاطر یادبود از شهدا وبرادری و برابری ، تفاهم و همبستگی و شوق دادن جوانان و نوجوانان و بزرگان این دره را بسوی ورزش و صحتمندی و بخاطر تفریح سالم میان مردم برگزار نموده اند.

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button