افغانستانگزارش ها

فرماندهی امنیه سرپل طی کنفرانس مطبوعاتی دستاورد دو ساله‌ی خود را با رسانه ها شریک ساخت

دین محمد نظری سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت سرپل طی کنفرانس مطبوعاتی با حضورداشت منسوبین، گزارش و دستآورد های دو ساله‌ی خود را با رسانه ها شریک ساخت.

 

سخنگوی فرماندهی امنیه‌ی سرپل در این کنفرانس، که امروز ۲۱ قوس، در صالون فرماندهی امنیه‌ی سرپل برگزار شده بود، گفت:« از ۱۴۰۱ هجری‌خورشیدی الی اکنون به تعداد ۶۶۰ قضیه جنایی کشف و به ثبت رسیده است.

که در پیوند به همین قضایا، به تعداد ۷۰۰ تن مظنونین دستگیر و به پنجه‌ی قانون سپرده شده و دوسیه های بازداشت شدگان پس از بازجویی مقدماتی به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شده است.

از جمله‌ی این رویداد های جنایی، به تعداد ۵۹ قضیه سرقت، ۵۰ قضیه روابط نامشروع و تجاوز جنسی ۴۵ قضیه‌ی قتل، ۹ قضیه اختتاف، ۸۶ قضیه ضرب و شتم و متباقی به تعداد ۱۷۶ جعل و تذویر، فریبکاری، فرار از منزل، اخاذی غیر قانونی، اذیت وآزار، فعل قمار وغیره جرایم می باشد.

 

به گفته نظری، فیصدی سطح جرایم در سطح ولایت سرپل نسبت به سالیان گذشته ۸۰٪ کاهش یافته است.

 

آقای نظری همچنان گفت:« در این مدت به تعداد ۱۳۰ حادثه‌ی ترافیکی، در بخش های مختلف شهر و ولسوالی ها صورت گرفته، که به تعداد ۲۹ تن هموطنان ما در اثر این حادثه ها جان باخته اند و به تعداد ۲۳ تن مجروح گردیدند.»

 

به گفته‌ی وی:«از سوی مدیریت ترافیک سرپل به تعداد ۱۲۶۱ عراده وسایط مختلف النوع پلیت و جواز سیر توزیع گردیده است و به تعداد ۱۲۴۶ تن در کورس دریوری آموزش عملی و نظری رانندگی، دیده اند که در مجموع به تعداد ۱۲۸۷ جلد لایسنس مختلف النوع جدید، تجدید، مثنی و ارتقاء به درجه برای متقاضیان توزیع گردیده است.

جمله عواید مدیریت ترافیک این فرماندهی مبلغ ۲۴۰۸۵۳۵۵ میلیون افغانی به خزانه دولت واریز شده است.»

 

در عین حال نظری گفت:« ما به همشهریان سرپل پیام می دهیم که در وقت راننده گی اصول و مقررات ترافیکی را در نظر داشته باشند تا در آینده ما شاهد حادثات و واقعات دلخراش ترافیکی نباشیم.»

 

سخنگوی فرماندهی امنیه این ولایت گفت که، مدیریت مبارزه با مواد مخدر فرماندهی امنیه سرپل در جریان دو سال طی چندین عملیات در سطح مرکز و ولسوالی های سرپل، اراضی ۸۰۰ جریب زمین را از وجود کشت کوکنار و چرس پاکسازی کرده و به تعداد ۱۵ باب کارخانه‌ی تولی و پروسس مواد مخدر کشف و از بین برده شده است.

در طی این عملیات ها به مقدار ۱۵ تن گیاه یامه ۱۰۰ کیلو گرام تریاک، ۱۷ کیلو گرام چرس ۴۷۰ لیتر شراب، ۶ کیلو گرام شیشه، ۳۰۰ لیتر مواد کیمیاوی نیز کشف و بدست آمده است.

 

در همین حال منسوبین مبارزه با مواد مخدر فرماندهی سرپل در جریان ۲ سال توانسته است که به تعداد ۱۱۱۷ تن از معتادین به موادمخدر را از مرکز و ولسوالی های سرپل جمع آوری و جهت درمان به کمپ های ترک اعتیاد معرفی نمایند.

و به تعداد ۱۰۷۲ تن از افراد آغوشته به مواد مخدر پس از درمان و تداوی دوباره در کنار خانواده هایشان قرار گرفته اند.

 

نظری همچنان افزود:« مدیریت مباره با تروریزم فرماندهی امنیه‌ی سرپل ۲۹ تن را به دلیل استفاده از اسلحه‌ی غیر قانونی و اخلال نظم اجتماعی دستگیر کرده و پرونده های شان را به دلیل تحقیق به ارگان های عدلی و قضایی سپرده اند.

 

در همین حال نظری از کشف و ضبط ۳۶ میل سلاح های مختلف النوع، ۱۴ میل کلاشینکوف، ۳ میل راکت، ۳ میل شلیکا و ۵ قبضه سلاح کمری خبر داده میگوید:«۱۰۴۰ مرمی پیکا، ۴۵ مرمی راکت، ۱۶ مرمی هاوان، ۹حلقه ماین، ۲ عراده تانک حاموی و ۲ عراده رینجر دولتی نیز طی دو سال بدست فرماندهی امنیه سرپل افتاده است.»

 

آمار منتشر شده نشان میدهد، که جرایم جنایی و قتل، که همواره مردم ولایت سرپل نگران آن بودند کاهش یافته است.

 

در همین حال، حادثه های ترافیکی نسبت به سال های گذشته بیشتر، از مردم این ولایت تلفات گرفته است.

 

بصیر سادات

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button