افغانستانگزارش ها

میدان هوایی کابل، شاهد سفر بیش از ۱۲۰ هزار تن در ماه پسین

میدان هوایی کابل، که یکی از میدان های هوایی بین المللی در افغانستان است و هدف بسیاری از از کسانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند و یا قصد بازگشت به کشور را دارند، است در ماه پیسین شاهد عبور و مرور بیش از ۱۲۰ هزارتن در خوده بوده است.

عبدالهادی محمد، رییس عمومی میدان هوایی کابل گفته است که،  تنها در یک ماه گذشته، بیش از یکصدو بیست هزار تن که اتباع خارجی نیز شمول آن می باشد ، از طریق میدان هوایی کابل رفت و آمد کرده‌اند.

آقای محمد این سخن را در مراسم گشایش برخی از پروژه‌ها در میدان هوایی کابل بیان کرده و تاکید کرد که، با برخی از شرکت‌های خارجی در تماس هستند تا پروازهای شان را در افغانستان دوباره از سر بگیرند.

رییس عمومی میدان هوایی کابل همچنان افزود: «شرکت‌های داخلی است و شرکت فلای دبی روز دو پرواز انجام می‌دهد و شرکت الجزیره و العربیه در تماس هستیم و تمام خدمات میدان و از نگاه امنیتی نیز ارزیابی کرده‌اند و اطمینان حاصل کرده‌اند.

این در حالیست که، با سقوط نظام قبلی و روی کار آمدن ا‌.ا.ا. فعالیت میدان هوایی بین المللی کابل برای مدتی به دلیل صدمه در سیستم رادار متوقف شده بود و بسیاری از شرکت های معتبر جهان پروازهای خود را نیز در این میدان هوایی متوقف کرده بود اما، با تلاش ا.ا.ا. عارضه تخنیکی این میدان هوایی رفع و در چند ماه پسین شرکت های هوایی خارجی مانند فلای دبی، العربیه و … پروازهای خود را از سر گرفتند.

 

نیلاب رحیمی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button