افغانستانجهانگزارش ها

اطمینان غرب از عدم مداخله درافغانستان

امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت افغانستان میګوید که امریکا و متحدانش اطمینان داده‌اند که از نبرد مسلحانه علیه طالبان حمایت نمی‌کنند.

متقی این موضوع را روز یکشنبه (۲۶ قوس) در همایشی در هرات مطرح کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان همچنان تصریح کرد که کشورهای جهان از جمله امریکا و متحدانش نمی‌خواهند جنگ در افغانستان ادامه یابد.

درین اواخر انتونیو ګوتریش ، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت نوشت که مخالفان سیاسی در تبعید به رغم پراکندگی، برای چالش کشیدن طالبان در مسائل داخلی و خارجی فعال‌تر شده است.

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان گفته بود افزایش فعالیت‌های مخالفان طالبان، رهبران این گروه را نگران کرده است.

اما قدر مسلم اینست که امریکا و متحدانش به حکومت افغانستان و تمام جهان روشن کرده اند که در پی برهم زدن نظم و امنیت درافغانستان نیستند.

پس از انکه ا.ا.ا. به قدرت رسید ، حلقات مغرض منطقوی و جهانی ، تبلیغاتی را راه اندازی کرده بودند که حکومت جدید افغانستان توان برقراری امنیت در تمام کشور را ندارد و امکان دارد افغانستان به لانه گروه های تروریستی و تهدید کننده جهان تبدیل گردد .

جهان با این نگرانی وضعیت افغانستان را نظاره میکرد اما با گذشت زمان دید گاه ها پیرامون قضایای افغانستان دگر گون شد زیرا حکومت افغانستان این نکته را به تمام جهان روشن کرد که قدرت کافی برای تامین امنیت در تمام قلمروش را دارد و به هیچ گروهی مجال نمیدهد که از خاک افغانستان علیه کشور های دیگر استفاده نا درست و تروریستی نماید.

حتی داعش که از شنیدن نامش لرزه بر اندام ها در شرق و غرب می افتید ، به دست سربازان جان به کف نیروی امنیتی افغانستان ازپا درامد و توان فعالیت های محاربوی را از دست داد.

همان بود که امریکا و متحدانش که بیشتر از ناحیه افغانستان نگران بودند ، با مشاهده واقعیت ها به این اصل پی بردند که حکومت افغانستان توانایی مهار هر گونه فعالیت ضد امنیت در منطقه را دارد .ازینرو امریکا وناتو به این نتیجه رسیدند که از فعالیت های ضد دولتی درافغانستان حمایت نکنند.

نگارنی هاییکه نزد شماری از کشور ها و شخصیت ها پیرامون اوضاع امنیتی افغانستان وجود دارد نیز با مرور زمان اندک اندک ازمیان خواهد رفت و همه به این باور خواهند شد که حکومت افغانستان نه تنها اجازه اعمال تخریبی را نمیدهد بلکه با تمام منطقه و جهان خواهان روابط سالم و متکی بر اصل تامین منافع دوجانبه است

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button