افغانستانگزارش ها

مراسم عروسی دست‌جمعی 50 زوج جوان در کابل

بنیاد خیریه‌ی “سیلاب” دیروز دوشنبه، 4 جدی، مراسم عروسی دست‌جمعی 50 زوج جوان را در کابل برگزار نمودند.

به گزارش خبرگزاری توانا: دیروز دوشنبه 4 قوس سال 1402 هجری خورشیدی سید احمد سیلاب، مسوول این بنیاد گفت که 50 زوج از ولایت‌ها و اقوام مختلف در این مراسم شرکت کرده و عروسی شان را جشن گرفته‌اند.
این بنیاد پیش از این چندین مراسم دیگر عروسی های دسته جمعی را در ولایات مختلف برگزار کرده بود.
مسوول این بنیاد هدف از راه‌اندازی محفل‌های عروسی دست‌ه جمعی را، ازدواج سالم، آسان و به‌دور از هزینه‌ی گزاف در جامعه فعلی؟ عنوان نموده است.
آقای سیلاب هزینه‌ی عروسی این 50 زوج را که دیروز در کابل برگزار نموده بود. بالاتر از 6 میلیون افغانی گفت و افزود،که این پول از سوی افراد خییر کشور کمک شده است.
این در حالیست،که از حاکمیت حکومت سرپرست در افغانستان بیش از دوسال می گذرد؛ اما فقر و تنگدستی دامنگیری مردم در افغانستان شده است بالاخره جوانان مجبور می شوند،که دست به مهاجرت های غیر قانونی بزنند.
شماری از دامادان در این مراسم می گویند،که ما از تمام خانواده ها خواهش می کنیم باید از مصارف گزاف یا طویانه بسیار گزاف دست بردارند،جوانان نمی توانند که مصرف گزاف را بپردازند مجبور می شوند که بروند به پاکستان و ایران یا کشورهای دیگری بروند و کار نمایند تا مصارف عروسی شان را پیدا نموده به کشور برگردن و عروسی نمایند تا یک زنده گی خوب و آرام و بهتر داشته باشند.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button